Hejsan!
Köpte bilen för 2 dagar sedan, tänker inte vänta utan börja på att göra saker direkt så långt pengarna räcker. Hittills har jag kommit undan ganska billigt och hoppas att den turen ska fortsätta.
Istället för att gå på det vanliga som alla bilintresserad känner till gällande trim Performance by nordic steg 1 3000kr, så tänkte jag istället fråga här om bättre idé kanske billigare med?
Jag vill alltså inte vrål trimma bilen utan bara gå uppåt ett snäpp, halvsats på 3" fabrikat vet jag inte har jag en som säljer till mig + att han monterar för 1500kr sammanlagt, så det är ordnat, det är alltså chippet och optimeringen jag vill åt då jag inte är någon höjdare på sånt själv.
Min fråga är vad som rekommenderas?
Vad får jag till bäst pris?
Har en bekant som idag nämnde att han vet en som trimmat bilar många många år och gör det svart, ca 500kr för steg 1, vad tror ni om det om han nu jobbat med det bra lång tid och gjort det tidigare med bra resultat?
Om det verkar för skumt när jag väl får prata med han eller om det inte blir av skulle jag iallafall uppskatta lite tips & trix på att få det så billigt som möjligt men ändå bra givetvis! Då jag inte vill ha något som fungerar halv bra.
Nordic, Maptune, speedparts är ju dom mest kända som man ser på var och varannan 9-3 runt om i stan. Men tycker än 3000kr för något som går så pass snabbt och dessutom via datorn är väll inga fysiska delar i steg 1 som läggs till väll? Lite dyrt bara för att programera om xD
Det är en -03, på hemsidorna finns det bara gamla karossen upp till -02, min är den sista modellen som tillverkades och är därför -03, hur går det? Ska jag räkna den som en -02 när jag söker?
Är det någon som gör detta och är bra på det och bor i Östergötland eller inte långt ifrån, och inte tar dröm priser vänligen PM:a mig gärna
Tacksam för svar!