Canbus ballasterna har förmodligen ett särskilt modstånd, sen om du behöver komplettera med en canceller så har den de resterande ohm som du behöver för att ta bort lamp-errorn. Ifall du bara har cancellern utan canbus ballaster så får du likt förbannat för lite motstånd
Satt precis och konstatera detta oxå då jag läste lite på xenonkungens sida. Om jag skulle köpa allt löst för det är enda sättet att få snabbstartande ballaster. Räcker det med detta?: 2 st ballaster http://www.xenonkungen.com/se/art/hnq-50w-ballast.php
Om det inte är något mer diffar det 100kr, men ger mig betydligt snabbare uppstart av helljuset För jag behöver la inte köpa kittet och sen köpa till snabbstartande ballaster?
Hns vet jag att är snabb, heter f3-f7 hos fabrikerna
Jaha, så det är samma ballast... Hur snabbt når de full styrka då riktigt? För vissa ställen står de att de klår original xenon. Men konstigt nog så skriver Xenonkungen inget om uppstartstiden, vilket är konstigt om de mot förmodan är bland de snabbaste som finns att köpa...
f3 kanske är som original?, men f7 vill ha ca 3 sekunder på sig.
Troligtvis är de med lägre effekt lite snabbare. Original ligger ju vanligtvis på 1-2 sekunder i normala temperaturer, men finns även de som tar någon sekund extra tid på sig för att nå full styrka. Men 3 sekunder är rätt så snabbt för en 70W ballast.
Troligtvis är de med lägre effekt lite snabbare. Original ligger ju vanligtvis på 1-2 sekunder i normala temperaturer, men finns även de som tar någon sekund extra tid på sig för att nå full styrka. Men 3 sekunder är rätt så snabbt för en 70W ballast.
Jag har en sort som tar 1 sek, 35w slim. Bliuxtsnabbt,.
Fast jag tror inte ts blir hjälpt av det
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Jag har en sort som tar 1 sek, 35w slim. Bliuxtsnabbt,.
Fast jag tror inte ts blir hjälpt av det
Det är riktigt snabbt det, kostade de mycket då eller?
Men varken HNQ eller HNS ballasten kommer funka för mig då jag behöver canbus, eller? Står inte på nån av dessa ballaster att det är canbus i dem vilket det gör på de ballasten som finns i färdigt kit för canbus.
"Var inte alltför optimistisk - ljuset i tunneln kan vara ett tåg"
SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06
Då jag inte beställt något än så ska jag helt enkelt plocka ihop det alternativet jag skrev om? Förstod inte riktigt om det va det du menade?
Jag tycker inte du ska göra det, för det kommer inte funka, det står att de ska komplettera för error av canbusballast. Jag hade satsat på ett vanligt canbus och hoppas att de funkar, och gör de inte de så köp canceller. Det tror jag blir både billigast och minst strul.
Skicka/ring och fråga av xenonkungen vad de skulle rekommendera till din bil...
Lutar åt det hållet. De måste ju ändå veta det bästa alternativet.
Inte behöver de veta fastän de håller på med xenon hela dagarna, inget illa menat till Xenonkungen... Men kanske de har haft någon kund som haft strul och de kommit fram till en lösning och på så sätt vet.
Skicka/ring och fråga av xenonkungen vad de skulle rekommendera till din bil...
Inte behöver de veta fastän de håller på med xenon hela dagarna, inget illa menat till Xenonkungen... Men kanske de har haft någon kund som haft strul och de kommit fram till en lösning och på så sätt vet.
Det är ju sant. Men jag förstår inte riktigt, finns en ballaget som heter HNS-50W och infon om den står det snabbstartande. Sen finns det en som heter HNS-C50W vilket c står för canbus då det står i texten att det är det men det står inget om snabbstartande men heter i princip samma bortsett från C:et.
Det är ju sant. Men jag förstår inte riktigt, finns en ballaget som heter HNS-50W och infon om den står det snabbstartande. Sen finns det en som heter HNS-C50W vilket c står för canbus då det står i texten att det är det men det står inget om snabbstartande men heter i princip samma bortsett från C:et.
Känns inte som något problem på xenonkungen heller om jag kör deras färdiga kit. Men det är ju om jag ska ha snabbstartande ballaster problemen dyker upp.
Känns inte som något problem på xenonkungen heller om jag kör deras färdiga kit. Men det är ju om jag ska ha snabbstartande ballaster problemen dyker upp.
Humanhabit säger de inte hittat nån bil som de inte funkat på, fast xenonkungen säger att de finns undantag.