3754
Sök

Volvo 740 tic problem med ladd

MulleRacing
499 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Hejsan! Har monterat pysventil idag, ställde den på ett hack från lägsta, för jag tänkte jag skulle vänta med att öka laddet tills jag fått på andra spridarna! Men även fast den står i princip lägst så laddar bilen mer än en bar vilken jag inte hade räknat med! Varför beter den sig så? Jag har aldrig haft problem med laddet så förr och jag vill knappast gasa fullt heller för att se vart det slutar...

någon som har nå tips?

Mvh

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Okej, när jag trycker på så går den upp å laddar 1.2 för att sen sjunka ner till 1 och ju längre jag varför ju lägre blir laddet, tills jag växlar upp igen då går den upp på 1.2 igen för att sen gå ner på 1 och sen sjunka sakta ju högre varvet blir... Är det pysventilen som är skit?

Pim_Pim
12 september 2012
Ja usch.
Det är säkert pysventilen.

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Köpa nytt? Eller bättre förslag?

345 Inlägg
12 september 2012
Ställbar/1 bar tryckklocka enklast? Tröttnade själv på jobbig pysventil och bytte tryckklocka i stället.
Är bleeden av kula+fjäder typ är det antagligen fjädern som är onödigt hård vilket leder till att laddet först skenar och sedan sjunker då kulan "öppnar", speciellt i kombination med en lös tryckklocka.

Ovejävel!
261 Inlägg
12 september 2012
Hade med pys o allt möjligt bonnmeck förut tills jag köpte ny tryckklocka.

Snuskigt stabilt o bra blev det. Rekommenderas verkligen så slipper du jobbiga pikar.

Kör du så dör du!

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Alltså snackar ni wastegate klockan nu? smile

Ovejävel!
261 Inlägg
12 september 2012
Tryckklockan som öppnar wastegate locket i avgashuset. smile

Kör du så dör du!

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Okej okej smile

Pim_Pim
12 september 2012
Som dom andra har nämnt redan, gräv ner pysventilen och montera en ställbar tryckklocka. smile

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Varför byta? Jag kan väl ställa på original? Eller?

Pim_Pim
12 september 2012
Javisst kan du ha original.

MulleRacing
499 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Låter nästan som ett men? smile

513 Inlägg
13 september 2012
klart att du kan höja grundladd med orginal klocka men varför man vill ha dit en "bättre" hårdare är för att den är just avsedd till lite högre ladd. en klenare eller i detta fall orginal är mjukare och får då en mjukare gång. sen om man ska ha högre ladd så får man spänna upp stången en hel del och inte förlita sig på en hårdare fjäder i klockan att göra jobbet.

Sök