Den sist nämnda där från MIKKO såg ju trevlig ut!
Var doc nere idag på Bra ljud i bil, har varit där för många gånger känns det som men nu kunde man börja prata kvalité! För inte alls mycket pengar egentligen.
Han visade mig sin egna SAAB och lät mig lyssna på hans ljud, enligt mina otränade öron lät där som det var 6st 6,5" 2st 6x9 2st 3,5" + en rejäl bas i fram och bak, allt drivet på steg
kanske lite överdrift men helt otroligt.
Visade sig vara, 1st JL Audio 6,5" rörbas, 2st 3,5" JL Audio koaxialer, drivna på ett ordentligt 4-kanals med en lite bättre stereo.
Han fråga hur första provlyssning lät, jag var helt stum när jag fick vet att det bra ljudet kom från så lite, spelade rent, högt, snärtig bas, lyx
. Sa att lite extra bas vid tung hardstyle & hardcore spelning som jag då & då lyssnar på skulle sitta som gräddet på moset.
Han hade då en Switch där fram, på 1 sec ökade basljudet markant, då kom det även till en 8" baslåda som man även kan byta mot en 12" eller liknande för ännu tyngre bas.
Detta skulle med deras priser, montering osv gå på ca 14-15k vad jag förstod det som, ska nu därför kolla igenom nätet efter fynd på dessa produkter, kanske inte behöver ha just dom steg som han räkna upp men iallafall försöka få tag på JL rörbasen och 3,5" högtalarna till vettigt pris.
Tack för svaren iallafall!