2785
Sök

Installera eftermarknads-larm på BMW E39?

Trummis
404 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Tjenare. Har en fin BMW 528 E39 -96 här. Har all utrustning jag behöver, FÖRUTOM fjärrstyrt centrallås med larm. Har bara en vanlig nyckel med lampa.

Har kollat runt lite på internet, och läst att flera som inte har original-larm på sina E39, installerat "aftermarket"-larm. Blev genast lite intresserad. Sen att man verkar få fjärrstyrt centrallås på köpet vore ju underbart.

Är detta något som går? Eller något som ni rekommenderar. Hade egentligen inte tänkt att lägga så mycket pengar på detta, utan jag läste på lite på olika forum, och läste att flera tipsade om detta larm http://www.vikinglarm.se/billarm/1-vags … g/c2/p132/ från Vikinglarm. Är ganska billigt, men de flesta verkar supernöjda i jämförelse med priset.

Har hörtalas om andra kända märken som DEFA och CarGuard, dock så är dem i en annan prisklass.

Vad säger ni?

71 Inlägg
20 september 2012
Har ett defa larm liggandes som ja ska pilla in i min.
Tittade på bruksanvisningen å konstaterade jävligt snabbt att de va nåt ja ska göra en helg ja e nykter å mycke tid på mig tongue

Trummis
404 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Nossystem skrev:
Har ett defa larm liggandes som ja ska pilla in i min.
Tittade på bruksanvisningen å konstaterade jävligt snabbt att de va nåt ja ska göra en helg ja e nykter å mycke tid på mig tongue

Jaså jaså, du får gärna rapportera hur det gick! Har du inte originallarm på bilen? Tror det var standard från 99.

Sök