4199
Sök

Ojämn tomgång(dör) missljud under bilen- BMW 325 2006 e91

2 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
Har haft problem över något års tid med min BMW 325 Touring 2006.

Plötsligt så kan bilen börja gå mycket ojämnt, dåligt gasdrag och tomgången försvinner.

Problemet avlöste jag första gången det hände med en "norgestart" drog batteriet och lät den stå ett tag.

När det hände igen så kollade en bekant som jobbar med bilar på den och pratade med BMW, vi bytte då kamaxelgivarna fram på motorn.

Bilen gick mycket bra efter detta, nu ca 6 månader efter så jag har ett liknande problem. Kass/ojämn tomgång, bilen dör om jag inte ger gas, varvräknaren fladrar och de är missljud under bilen. När det kom i förra veckan försvann det genom att stanna och låsa bilen sen gick den fint i ca 14 dagar. I måndags kom det igen och nu åker bilen in på verkstad, men är det någon som känner igen detta har några tips?

Mycket tacksam för input!!

Fille

22 Inlägg
1 oktober 2012
Har du läst ut felkoderna på bilen och sett om det finns något registrerat?

www.nfs.nu fixar detta åt dig för små pengar jämfört med BMW..

2 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Har bilen hos Mechanum nu i Malmö min motorskadeförsäkring går in så jag hoppas att de 2500 jag hade i självrisk ska vara alles för mig.

Vi kollade på felkoder tidiagre innan vi bytte kamaxelgivarna, men dessa var svår tydda för mig och den polare som kollade på detta. Han är en relativt erfaren mekaniker på en större firma i stan.

Nu skall de lägga 4 timmar på felsökning, tändstift, metallspån i cylindrarna och någon ytterliggare databox som styr ventilerna skall kollas.....

Hoppas snart de bytar hela motorn....

Tack för tipset.

Sök