2389
Sök

Köpråd: Volvo 855/V70

Forummoderator
17 937 Inlägg
12 juli 2012
#41
LordLife skrev:
Malish skrev:
LordLife skrev:

När den lyser så kan det vara många olika saker, kan vara fel på lambda sonden, dom kan ha tankat i etanol typ 50/50 gjorde det på min och då började den lysa, kan vara läckage någonstans innan lamda sonden och då blir avgasvärdena fel.

ok, men vad tror du om priset då?
den var utannonserad för 14500 men eftersom den var ostädad mm så kunde jag få den för 7500, då har jag inte ens prutat än.

Det var ett jäkla hopp ner i pris för att den var ostädad. Antingen är den riktigt för jävligt eller så städar dom bilen väldigt noga.
Åk och titta på den först, innan du blir för fäst vid tanken på den.

Låter märkligt. Prisfallet alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

418 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#42
Var som sagt där och kollade på den och provkörde. Enl kvitton och papper är den servad för över 20k de senaste 2 åren. En hel del bytt, tex bromsar, bromsrör, hjullager, länkarm osv samt storservice gjord. Var inte farligt mdd rost heller. Dock lyste som sagt lambda lampan och det droppade ganska mycket olja från styrstaget vänster fram (damasken där). Handlaren påstod dock att det inte läckt så mycket när de hade upp den på lyften och tidigare ägaren aldrig behövt fylla på servon. Verkar dock skumt mtp hur mycket det läckte när jag vred fullt åt vänster. Men det fanns inga andra läckage som jag kunde se.
Var dock en bra bil att kolla på för att få en referens.


418 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
#43
Har kikat runt lite och är ganska säker på att styrväxeln hade behövt fixas. Och sånt låter dyrt/krångligt.


998 Inlägg
13 juli 2012
#44
original styrväxel ligger på runt 8-10k sen byte och sånt tillkommer. finns att köpa nya pirat delar på bildelsbasen och då ligger dom runt 3-5k du kan till och med köpa så du får allt styrväxel och yttre och inre styrstag tillsammans. packet pris.
Fick samma fel på min s70 men då var det även servo pumpen som gått. Skulle gå på med volvo delar på volvo verkstad runt 18-20k. Ganska dyrt fel.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

418 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
#45
Japp, misstänkte att det skulle vara dyrt.
det var ju efter vi sagt till att den droppade rejält med olja som han sänkte priset med 7000 så förstod att då är det inget billigt fel.

nu blir det att leta andra objekt, har inte superbrottom precis.
men vore himla trevligt med ny räser, min gamla mår inte bra alls.


1 Inlägg
2 oktober 2012
#46
Jag har en Volvo 855 t5a 95a som har gått 29 tusen mil. Och den fungerar perfekt:)



Sök