10 september 2012
Trådstartare
Tjena! Med min vanliga tur ang. saab och deras elektronik så har jag nu råkat ut för nåt intressant med min nyinköpta saab 9000 cse -96. Det började efter att vi bytt bromsar och varit ute och provkört så när vi parkerat så hade jag bilen på tomgång när den plötsligt dör. Intsrumentpanelen lös när jag vred om tändningen men allt annat var dött, larm, ac, torkare, spakar, stereo osv. va stendött. Jag kopplade loss batteriet en stund och sen funkade det igen. Sen ca 15 mins senare så va den död igen när vi försökte starta så fick koppla lös batteriet igen och då funkade det. Det höll en stund sen när vi kört lite så började bilen hacka och alla mätare och instrument levde satan och bilen dog en stund, lyckades rulla igång den innan vi stannat helt och sen gick den normalt resten av biten hem (ett par kilometer).
Har läst lite om att det skulle kunna vara dålig jord men är jävligt skeptisk när det är startspärrar, larm och skit med i bilden. Nån som har erfarenhet av liknande elfel eller kan dra till med en gissning?
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX