3078
Sök

Lamdasond-fråga, Opel astra GSI

German Engineering
71 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
---#LAMBDASOND FRÅGA(n)#---

#Undrar om nån har någon aning om vart säkringen till Lamdasonden på en Opel Astra F -92 sitter?
#Har kollat säkringshållaren i kupén men hittar ingen..
#Kommer 3 kablar från kontakt stycket i motorrummet -- 2 vita villka e förvärmen samt 1 Svart signalen --.
#Satte på tändningen o kollade men fann inga strömmar! Snälla hjälp mig!!
#Kan det vara något annat än säkringen?
#Har kollat kontaktstycken
#Undrar även hur man kopplar om en 4 kablig till 3?
#Motorn är en c20xe med chippad styrbox. Fast cjippet är frånkopplat nu.

tack för svar!

Mvh Andreas aka azzliqr

Det är kul när det svänger!
--------------------------------------------------------------------------------

1 004 Inlägg
20 mars 2007
kan inte tänka mej att sonden har en säkring.... den alstarar ju spänning själv.... har för mej att den arbetar med en milli volt signal... rätta mej om jag har fel...
Senast redigerat av 262turbo (20 mars 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

German Engineering
71 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Nåt e ju fel iaf!?

--------------------------------------------------------------------------------

1 004 Inlägg
20 mars 2007
det är inte så lätt att den bara är sönder?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

German Engineering
71 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
det va det jag trodde så jag tog ju bort den och mätte den och det visade sig att det var avbrott i den! Fann en labda fast med 4 kablar 1 svart 2 vita 1 grå villket jag har för mig ska vara en jord den gråa men kan man koppla dom vita fel? efter som den nya va klippt så fanns det inget kontaktstycke ... Eller ska jag bara byta till en orginal som e väldigt dyr och göra avgastest efter detta? Hjälp!!

149 Inlägg
20 mars 2007
Skulle starkt rekommendera att du frågar på OSC's forum (opelsportclub.com), där kan du nog få hjälp. Bilen tidigare ägare finns ju där bland annat wink

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!

German Engineering
71 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Jo har skrivit ett litet forum där smile det enda jag fick svar på va att det inte finns någon säkring.. Men en labda måste ju få signal från något !? kan de då vara fel på styrboxen eller strömmen från styrboxen till kontaktstycket? Får väl skicka iväg ett mail till Micke godén smile

5 710 Inlägg
21 mars 2007
Då håller vi oss till denna tråden i fortsättningen så låser jag dina andra 3 som handlar om samma sak.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

1 813 Inlägg
22 mars 2007
annars finns det uneversal på biltema som du får skarva sladden till din kontakt själv inte svårt alls...  kostar 400:- billigt om du gämför mot en ny hos din återförsäljare...
hade nått liknande problem med min det visade sig att den funka men det gjorde den inte.. så jag byte ut den och vips det funkade ...  fast vet inte hur bra biltemas sådana är men iaf det fick bra värden iaf på bes=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök