Tjena Grodan!
Vet iaf att till min gamla GT så ska det vara en återcirklulerande dump.
Subarun bör helst mappas, och för att optimerat funkarppningen så är det komplett avgas inkl kat och downpipe som gäller. Ang filter så bör du inte köpa ett öppet filter, utan om du vill byta så skaffar du dig ett panelfilter som passar i nuvaranade luftfilterbox.
Detta totalt kostar ju en bra slant. En chippning känns kanske så där. Det funkar, inget att snacka om plus att det är billigare. Skillnaden mellan mappningen inkl modsen och chippningen är ca 20hk skillnad kan jag tänka mig.
En mappning så ställer dom in bilen efter vad du har för ev mods och får helt enkelt bilen inställd helt efter dina önskemål och bilens bästa :-)
Ett chip brukar mer vara att dom höjer laddtrycket utan att direkt ha koll på hur mycket bränsle/luft osv som man bör ta hänsyn till, så det kan vara mer riskabelt.
Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!