Jag har skaffat mig en A4 1,8tq och nu när det blivit halkigt ute så har jag märkt att ABSen inte fungerar. Det lyser ingen varningslampa för det och alla säkringar som har nåt med ABS att göra är hela. Bilen är överladdad, med större turbo och frontmatad IC (ifall det kan ha nåt med felet att göra). Är det någon som har nåt tips på hur man kan felsöka eller vad som kan vara fel? (:
Lyser ABS lampan när du endast har igång tändningen? Om inte, så har nog föregående ägare plockat bort lampan. Känner du någon som har tillgång till instrument för att läsa av felkoder? Be den personen om hjälp så får du nog snabbt fram vad som är orsaken.
Nej det gör den inte, ska kolla i helgen om lampan är borta. Tyvärr känner jag ingen som kan felsöka, men jag ska höra mig för lite för säkerhetsskull.
Tack för hjälpen! Får återkomma om det dyker upp nåt annat
Nej det gör den inte, ska kolla i helgen om lampan är borta. Tyvärr känner jag ingen som kan felsöka, men jag ska höra mig för lite för säkerhetsskull.
Tack för hjälpen! Får återkomma om det dyker upp nåt annat
Ok, har du vägarna förbi Kalix så hör av dig. Kan plugga i datorn och kika. Men börja med lampan, säkert är den bortplockad.