2979
Sök

Länkarmsbyte audi a6 avant quattro -96

8 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Tjenare, nu är de så här att jag har hållit på ett tag nu att få lös länkarmen, det är asså den nedre länkarmen på höger sida som jag inte får lös, har fått spindelleden ur hålet på fjäderbenet/närmast skivan och har också fått ut krängningshämmaren från de stora hålet i länkarmen så nu sitter den bara på ett ställe och det är längst mot växellådan, asså typ längst bak på länkarmen om man kan säga så. Jag har skruvat lös bulten som sitter där, men den är som fast kilad mellan nån plåt som sitter där över, typ nån täck plåt eller nå sånt kanske? Plåten som den sitter fast i går från den ena länkarmen också framför/under motorn och sen till den vänstra länkarmen.
Är det någon som bytt på en sån här bil? måste jag lös med hela den där plåten typ eller?

Tacksam för svar!

Om ni inte förstår det jag skrivit så fråga igen, är inte så duktig på att förklara saker.

Mvh Dennis Holmström
Senast redigerat av holmstro-m (6 november 2012)

8 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
fick äntligen till det! Det är tydligen en hylsa där inne, och egentligen ska den bara ramla ut när du drar ut bulten, men om den inte gör det så har den fastnat där inne, alltså så den sitter fast i bussningen som är där. Men nu när jag fick veta fick jag bort den på bara 10 -15 min, men lite bök är det ju.

Sök