3171
Sök

Hur mycket tryck tål insprutare till B230F?

648 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#1
Tja jag har tänkt att öka trycket på insprutarna till Volvo B230F genom att sätta in fler brickor i själva insprutaren, vet någon hur mycket de tål innan de går isönder. T.ex. max tryck?


379 Inlägg
9 november 2012
#2
B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

648 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#3
Webrex skrev:
B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

Ska det inte gå att öka trycket på B230F'n då? Dess spridare?


8 251 Inlägg
9 november 2012
#4
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 november 2012
#5
DieLuftWaffe skrev:
Webrex skrev:
B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

Ska det inte gå att öka trycket på B230F'n då? Dess spridare?

men inte med brickor om du inte kapar i btr:n

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

648 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#6
Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 november 2012
#7
DieLuftWaffe skrev:
Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.

men diesel är annorlunda

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

648 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#8
turboforssen skrev:
DieLuftWaffe skrev:
Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.

men diesel är annorlunda

Då är jag helt ute och cyklar lol Tänkte inte på att det kan vara en så stor skillnad.


64 Inlägg
9 november 2012
#9
Hört att endel har "slagit/bucklat" in denna tryckregulatorn på undersidan så ska de bli lite mer tryck smile men aldrig provat själv tongue


379 Inlägg
9 november 2012
#10
En bensinare går inte bättre för att den får mer soppa heller som en diesel... Kanske va de du va ute efter?

Smålänning
7 887 Inlägg
9 november 2012
#11
Du är som sagt ute och cyklar, det enda som händer om du ökar trycket på en b230f är att dne svartryker och blir ännu slöare än innan tongue

På äldre dieslar går det chimsa upp trycket i spridarna, men en diesel lämnar i regel mer effekt ju mer soppa den får.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

648 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
#12
twin_cam skrev:
Du är som sagt ute och cyklar, det enda som händer om du ökar trycket på en b230f är att dne svartryker och blir ännu slöare än innan tongue

På äldre dieslar går det chimsa upp trycket i spridarna, men en diesel lämnar i regel mer effekt ju mer soppa den får.

Tack för svaret smile



Sök