2627
Sök

Varning för mätarskruvad bmw 530d m-sport -05 BFK 919

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#1
Var och tittade på den här bilen http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_530 … =7&w=3



Misstänkte att den var skruvad för att den var i så uselt skick för att ha gått 18000mil.
2008 hade bilen gått 14000mil, sen importerades den och 2010 hade den gått 12000mil.
Och dessutom lyser Airbag lampa och nivå reglerings lampan.
Dåliga hjullager, trasig inredning, repig och bucklig osv.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Rallyförare
1 075 Inlägg
13 november 2012
#2
Min erfarenhet är att i princip alla nyimporter säljs med skruvade mätare


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#3
Ja tyvärr är det så nu erkänns det som:/ som tur är går det ju ofta att få reda på

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Rallyförare
1 075 Inlägg
13 november 2012
#4
Carfax avslöjar i många fall felaktiga mätare då man ofta kan begära ut register från ursprungslandet, så gjorde jag när jag köpte min Explorer som importerades till Sverige från USA 2004...

TV3´s Insider undersökte bilfirmor som sålde nyimporter, alla bilar dom kontrollerade var skruvade, den som var M I N S T skruvad var nedskruvad med hälften... En bil hade gått 48ooomil men mätaren visade 13ooomil tror jag det var smile


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
#6
Säljaren har komtaktat mig idag och ber om ursäkt för attxhan har försökt sälja den här bilen.
När han fick reda på misstankarna om mätar skruvning så kollade han ajälv upp bilen och har nu skickat tillbaka den till paulsson bil i helsingborg som han köpte den av. Han ville även kompensera mig för att jag åkt och tittat på bilen.

Så säljaren verkar fakriskt bra om det han säger stämmer.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu


Sök