4427
Sök

Fuktig Mini Cooper 2002 - Fryser vintertid!

4 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Hej!

Är väldigt färsk här på forumet!

Men jag har ett litet problem, eller rättare sagt ganska stort på vintertid!

Min Mini fryser ihop! Dörrarna fryser ihop (går inte öppna) Vart på verkstad för detta, men det är inte låsen de är fel på! Nu när vintern närmar sig, så undrar jag fall någon har ett tips?

Sen så är generellt hela golvet vid passagerare sidan väldigt fuktigt, och hela bilen drar in en massa fukt! HAR kört avfuktare i bilen men de hjälper inte! Hela bilen blir som ett isblock vintertid! Det är inga rost hål etc i plåtar osv, de har jag redan kollat!

Med vänliga hälsningar

1 160 Inlägg
21 november 2012
siliconstift till dörrarna .varmgarage+värmefläkt o rutan lite öppen i ett dygn typ så den torkar ordentligt

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 november 2012
titta på både dräneringen till AC samt dräneringen för torkararmarna (eller vad man ska kalla utrymmet framför framrutan)

175 Inlägg
21 november 2012
Oj de kan var allt! och då menar jag allt! någon liten detalj som sitter snett som man inte ens ser. sånt är inte roligt! kolla så att alla dörrar ligger verkligen emot. speciellt vid passagerar sidan. Om du kan taklucka kolla den med. där de är fuktigt kan du ju kolla vart fukten leder.

4 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Tack för tipsen, siliconstift, värmegarage och allt det har jag testat! De fungerar i sisådär 1-2 dagar sen har skiten frusit igen!

Så de kan läcka in lite var som? Vill dock även säga att de blev lite elfel pga av fukten! Bromsljusen levde sitt egna liv! Kostade mig 3000 kr att laga detta, verkstaden sa att golvet var väldigt fuktigt och att de kan bero på det! Skickades runt mellan 3-4 verkstäder innan en kille kunde laga detta!

4 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Kan kanske vara något litet isåfall, får ta en titt på det imorgon.. Men hur kommer de sig då att dörrarna fryser?

6 632 Inlägg
22 november 2012
När böt du kupefilter senast?

Om det är täppt kan inte kupén "andas" och fukt stannar kvar i bilen

De/Dem

1 397 Inlägg
22 november 2012
Rutan kan vara felaktigt monterad och ta in vatten. Hände min pappa efter han bytt ruta på auktoriserad verkstad.

679 Inlägg
22 november 2012
lill3bror skrev:
Rutan kan vara felaktigt monterad och ta in vatten. Hände min pappa efter han bytt ruta på auktoriserad verkstad.

Undrar över samma sak! Med ren nyfikenhet, vilken auktoriserad verkstad bytte din ruta?

1 397 Inlägg
22 november 2012
Constantine skrev:
lill3bror skrev:

Undrar över samma sak! Med ren nyfikenhet, vilken auktoriserad verkstad bytte din ruta?

Tror det var peugeot själva här i norrköping. vet inte säkert, men dom tog iaf på sig att göra om jobbet, efter de så blev de tätt smile

4 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
ska beställa ett nytt kupefilter, de är inte bytt på ett bra tag, kanske kan de vara lösningen isf.. tack för alla tips!

Sök