2865
Sök

Bagelucka volvo v50 d5 momentum går ej att öppna

24 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
Hej !
idag när jag skulle öppna bagageluckan så är det som om det klickar i låset men luckan går ej att öppna.
har försökt hitta bland säkringar men eftersom bageluckan låter och klickar som att det är spänning fram så borde säkringen vara hel.
kanske har med fukt i knappen att göra?

tacksam för svar.

467 Inlägg
25 december 2012
Låter mer som ett mekaniskt fel än ett elfel?

171 Inlägg
25 december 2012
Det är inte så att du råkat försöka öppna bagageluckan när den håller på låsa upp sig? alltså när blinkersen fortfarande blinkar dem är så jävka känsliga för det, då måste du hålla på fram och tillbaka med fjärrkontrollen och låsa upp och låsa, säkringarna sitter i skuffen på vänster sida har jag för mig,

24 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
nä. har hänt en gång tidigare och helt plötsligt börja det funka. var ute och försökte rota i bagaget från baksätet. men kunde inte hitta några säkringar.. tittade på både höger och vänster sida.
till saken hör det att passagerar dörren låser och låser upp sig ibland så blinket kommer några sekunder efter.. och ibland låser alla dörrar upp utom passagerar dörren. då får man trycka lås upp igen och då öppnar dörren. vet inte om det har något med bagage luckan att göra..
tack för svaren.

Sök