Hej! Jag har en Audi A6 2,7 med ett problem på. Temperatur mätaren rör sig inte på instrumentpanelen.... men värmen inne i bilen fungerar utmärkt så jag misstänker att det kan vara tändstiftet som behöver bytas.. jag är ganska så okunnig när det gäller reparationer så jag får lämna in den på verkstad.... någon som har någon annan misstanke om vad det kan vara och hur mycket det kostar att reparera?
Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?
Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?
Det låter som termostaten och du bör byta den snarast
är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant.
Nybergrobin skrev:
Ivarsson_740turbo skrev:
lånar tråden lite.
På VAGs v6or BRUKAR temostaten sitta bakom kamremshistorien, riktigt drygt att byta så den skall alltid bytas i samband med kamremsbyte. En hel del jobb tyvärr
Ivarsson_740turbo skrev:
är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant.
Nybergrobin skrev:
Ivarsson_740turbo skrev:
lånar tråden lite.
På VAGs v6or BRUKAR temostaten sitta bakom kamremshistorien, riktigt drygt att byta så den skall alltid bytas i samband med kamremsbyte. En hel del jobb tyvärr
Ivarsson_740turbo skrev:
Nybergrobin skrev:
aj då. då får de banne me gå på garantin från företaget ja köpte den ifrån
finns det garanti ska du väl utnyttja den även om det är enkelt att byta? Ser ingen anledning att börja rota i den om det finns garanti?
MVH
Ivarsson_740turbo skrev:
M-Levin skrev:
Ivarsson_740turbo skrev:
aj då. då får de banne me gå på garantin från företaget ja köpte den ifrån