Tja! Besiktigade min vinterbil i Fredags i hopp om att den skulle gå igenom med blanka papper, men icke sa nicke.
Fick självfallet en tvåa på bensinläckage och ojämna bromsar bak.
Den har absolut inte läckt bensin förut, så jag blev jävligt förvånad när den stod på deras lyft och bara forsade bensin under bilen. Det läckte alltså vid bensinpumpen, i korgen där bensinpump och bränslefilter är ihopkopplade.
Fick tag på en ny korg, med både pump och filter som jag skruvade dit och det funkar klockrent, förutom att den nu läcker EXTREMT LITE vid utgången på filtret, där soppaledningen sedan går vidare till motorn. Böt aldrig kopparpackningen som sitter där, så det är väl ganska lätt löst genom att bara byta den.
Nu till min fråga:
Bilen är ganska svårtstartad efter detta bytet med pumpar hit och dit. Kan denna minimala läcka påverka att den är lite segstartad i början pga att den tappar tryck? Förut var det ju värre då det forsade under bilen efter besiktningen, men nu hoppar den igång lika snabbt som den dör, och sen kan jag starta den utan nåt krångel.
Tycker inte att denna minimala läcka som jag har nu, (det bubblar otroligt lite vid kopplingen på filtret och orsakar inte ens en droppe) kan påverka så jävla mycket.
Vad tror ni? Är det pga denna lilla läcka eller kan det vara något annat? Kan det krångla ett tag efter lite pill med soppasystemet pga luft i systemet?
Ja, jag har soppa. Full tank!