En M60 har inte kopparpackning original, vanlig jävla stålringspackning som alltid läcker, haft isär ett par!
Byta kammar på M60 är ganska meningslöst då de sitter ganska så bra kammar i original men som är löjligt snällt inställda. Justerade på min och det är som en helt ny bil!
Har lurat på ett koncept men inte bekräftat alla teorier i praktiken än.
*Utgå från en M60B40
*Byt till M60B30 toppar
*Byt ventilerna i B30 toppen till B40 (ej mätt om det passar)
*Justera om kammar
*Extraktor grenrör + fullflödessystem med X-rör
*Separata spjäll med nytt plenum
*Mappa + tanka sprit
Har bänkats över 300hk på hjulen ur en M60b40 med B30 toppar + S62 insug som enda utbytta delar så över 350hk+ på hjulen för under 20K med låda är inte omöjligt i min mening, varvar dock inte över 7000
Montera i lättad E30 och du har en bil på dryga 1000kg med över 350whp
Annars lyfter man ner en original M52B28 (möjligtvis med M50b25 insug) i en E30 och åker, kostar absolut inga 30.000 och du har dina 200hk och lätt bil fast slipper civic med framhjulsdrift om det nu inte bara är rakt-fram-åkning som stod på schemat?