3734
Sök

BMW 325I Touring -06,hjälp med serviceintervall

16 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Tjenare!smile har funderingar på att köpa mig en BMW 325I Touring, dock har jag inte så bra koll på service m,m .
tänkte kolla om nån här kan hjälpa mig, det är en 2006 som har gått ca 13500, automat bensinare. nån som har koll på Serviceintervall och om det är nån stor (dyr) service på g ? och även om någon har något positivt/negativt att säga om modellen?smile

mvh BrateN smile
Senast redigerat av BrateN (16 januari 2013)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 januari 2013
Den modellen ber om service efter behov och inte fasta intervall, så underhåll görs beroende på hur du använder bilen. Några dyra punkter finns dock inte, den har ingen kamrem eller liknande som behöver bytas. Vid 13500mil borde tändstift och liknande bytts för ett par tusen mil sedan, så framöver bör det vara olja och filter som behöver byte tills nästa gång det är dags för den "stora" servicen med tändstiftsbyte en gång till.

I övrigt är det en härlig modell den är rolig att köra, bekväm att åka i och praktisk till vardags. Att 3-serie inte bjuder på de största utrymmena och är bakhjulsdriven vilket inte passar alla förare antar jag att du redan vet? I så fall ser jag inget direkt negativt med en 325i.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 335 Inlägg
16 januari 2013
Då kan ja tipsa om "modellguiden" på www.autopower.se Bara bmw freaks!

B5 #001

16 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Rquired, okey, visste inte riktigt om det var rem eller kedja eller rem, jo vet vilken ände de driver i å så men är inte helt insatt i bmw så tänkte kolla om det var något man skulle akta sig från eller inte .. smile

F-Tar tackar ja för de å kikar lite där .. smile

Sök