Snabbt och lätt, vart får jag tag på en topp-packning till b230 som är tjockare än original? har hittat i koppar dock utan vattenkanaler eller kan man köra med dubbla 1,5mm i koppar? eller dubbla original? håller det?
snabb lätt och smidig kompsänkning på en b230f det ska bara hålla på isen på lite lagom ladd så tänkte slippa att svarva kolvar eller fräsa förbränningsrum.
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
jojo, men det skall bara brötas så att säga haha, så en mls känns lite overkill
ja men vad vill du ha annars som håller för höga ladd? utan att behövs riva hela maskin? edit koppar kan du inte köra med. om du inte fräser oringar! då du trycker ut packningen direkt. så msl packning är väl de vettigaste du kan köra med
Senast redigerat av Tryck_o_pys (9 januari 2013)
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
ja det tycker jag nog! men när du river av toppen för att byta. ta och gör en planing av toppen samtidigt!
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
varför inte skita i å kompsänka, köra e85 å lite lägre ladd ?
0.5 bar sladd på en sån där maskin väcker ju i alla fall upp den från de döda...
för att köra E85 så får han ju köra andra spridare,nytt bränslesystem samt högre tändning? för att det skall gå rätt?? eller är jag ute och cyklar?
Senast redigerat av Tryck_o_pys (9 januari 2013)
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
så länge han kör "högt" komp lär han inte behöva öka tändningen så jävla mycke, om något alls.
om han ska "bondtrimmma" hade jag inte gjort de genom att bara stoppa dit en toppackning som är dyrare än motorn i sig.
Om han nu ska köra turbo på en b230F så måste han i vilket fall som bytta diverse detaljer i bränslesystemet.
står ju faktiskt inte om han skall köra F el FB el fk och bara vill upp i högt ladd. ja det håller jag med om han skall köra F motor så måste han ju modifera sitt bränsle. men det gör man ju enkelt med en ställbar btr. men när han monterar på turbo på en F motor så BÖR man ställe upp oljetrycket, det gör man enkelt på oljepumpen genom att lyfta ner sump. och skruva åt skruven på ovankant av pumpen.
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Ja men F eller FB behöver du kanske kompsänka något, inte på en FK. Han måste byta spridare, ev spridarmotstånd, skaffa turboboxar, osv.
en F eller FB motor har spridare på 208cc styck medan turbon har 337cc.
som jag hade tanke på när jag tänkte turbokonvertera så tänkte jag köra på volvo S40 turbo spridare då dom är på högohm och är på 391cc turbo: tb04 från gamla volvo 760 88års mod med orginalgrenrör och orginal ic. med uppställd oljetryck. samt bränslepump från turbo. det funkar ju som en "vinterbil" "isbil" och ett ladd på 07-08 det skjuter på lagom. avgas 3" från turbo med 1 dämpare och sidepipe''
men med det "konseptet" så kommer ju bilen dra sås som fan
Senast redigerat av Tryck_o_pys (9 januari 2013)
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Dubbla original toppapackningar går utmärkt med erfarenhet till 1kilo
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
man behöver inte kompsänka en b230f om det bara ska härdas lite ute på isen, men däremot om du ska bygga seriöst så hade en mls gjort nytta. Jag turbo konverterade min gamla röda. det satt en b230f i den och jag laddade 1,5 i den utan problem