I Sverige bytte man namn från Business till Kinetic på MY06. Dock kan man se spår av det utländska utrustningsnamnet (Kinetic) innanför höger framdörr även på MY05. Business eller Kinetic har inte lackade trösklar utan då måste man upp en utrustningsnivå, Business+ (MY05) respektive Momentum (MY06)
Datum för tagen i trafik är ganska ointressant för vilket MY bilen har utan det är tillverkningsdatum som är intressant. Tionde tecknet från vänster i chassienumret talar om bilens MY.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=27640finns på volvos egna forum
är precis samma sak
sedan om man vill ha ett paket större så är det ju momentum eller det värsta som är summum
vet att summum bland annat har skinnstolar och lite annat lulllull
har för mig att momentum skulle ha halvskinn men inte helt 100 där ( själv vart spekulant på en v50 )
och sedan har du ju det minsta paketet som du själv skrev högst upp .
så simplast 1 kinetic
mera utrustning 2 momentum
mest utrustning 3 summum
ett tips är att gå in på tex blocket och söka på bara kinetic och sedan välja v 50 och se om det är nog med utrustning för dina krav
och sedan göra samma med dom två andra för att jämföra.
och hur mycket kör du per år ?
finns ju även alternativ med dieselmotorer , fördelen med en v50 diesel är att den har partikelfilter = inte svin hög skatt som på gamla dieslar.
man får lägre förbrukning och mera vrid med en diesel .
sedan så är ju en t5a en helt underbar maskin !
men får säga att en 1.8 räcker gott och väl i denna bilen, själv kört en v50 med den motorn och
kan inte påstå att jag skulle kunna kalla den för slö , dock så får man ju inte riktigt den där nöjes faktorn när man trycker på gaspedalen med den motorn !
finns med en 2.0 diesel på 136 häst och även en 180 hästars diesel femma vid dom årsmodellerna som du kollar på
sedan finns bensinarna 1,6 1,8 2,4 om man ska ha sugisar ( dvs utan turbo )
och sedan har man vad jag vet på dom årsmodellerna bara en t5a att välja på om det gäller turbo ( inte alls påläst om volvos bensinare)