25 januari 2013
Trådstartare
Tjena, nu är det som så att jag har hållit på med att koppla ljud sen 16.00 i bilen men det vill inte funka som det ska!
Jag har då köpt en ny bas och ett nytt steg (bättre begagnat), MDS Torque T3 och basen är en MDS ZR12, inkopplat, spelar och funkar klockrent.
Driver mitt framsystem och 6x9orna med ett MDS Torque T4, drev också min gamla bas på det steget tidigare innan jag köpte det här, då funkade allt hur bra som helst, hade den setupen i över ett år.
Men nu hur som helst så har detta steg av någon konstig anledning börjat strula (tror att det är steget).
Kopplade ihop allt, drog lågnivån från stereon till T3an och sedan ännu en lågnivå från T3an till T4an, sätter på en låt och hör att ljudet är ovanligt högt och att det slår igenom något lite, hör även att det knäpper lite i högtalarna när man höjer och sänker men låter mest när man sänker från 1 till 0. Jag har inte skruvat på steget alls, det var exakt som det var innan och då var det superb!
Testat alla tänkbara saker, så som flyttat jorden 3 ggr, testat annan lågnivå, testat med en annan stereo, testat att dra bara T4a steget separat till stereon och flyttat kablaget till andra kanaler även lågnivån. Det knäpper oavsett, är steget paj? Någon som kan ha en teori kring det hela?
Tack för du tog dig tid att läsa! // Mikiver
Senast redigerat av Mikiver (25 januari 2013)