3098
Sök

Honda prelude RWD/Fwd?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Är prelude bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? den "ser" bakhjulsdriven ut hehe hoppas den e de:D

Bmw osv..

3 714 Inlägg
4 april 2007
den driver ifram å de ä rätt ände hehe

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
hmm gammla me?

Bmw osv..

9 108 Inlägg
4 april 2007
Yes, FelWheelDrive på den med wink

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Synd som fan.. men om man tittar på en gammal prelude.. det är fan omöjligt att tänka sig att den skulle spinna i fram hehe tongue den ser så bakhjulsdriven ut  haha.

Bmw osv..

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
4 april 2007
nej då dom är framhjulsdrivna.. wink

SSS -12
3 217 Inlägg
4 april 2007
Alla är framhjulsdrivna, fast det finns några som har fyrhjulsstyrning! Men visst fan hade det varit kul med en bakhjulsdriven sådan! Fast efter att min bror ägt en sådan ett tag så har jag svårt att se den som bakhjulsdriven tongue

Men de är helt klart roliga ändå!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

7 120 Inlägg
4 april 2007
När det gäller Honda blir man chockad om någon är RWD...

SSS -12
3 217 Inlägg
4 april 2007
Aerodynamik skrev:

Njae... NSX är ju bakhjulsdriven!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

48 Inlägg
4 april 2007
Fuckface skrev:
Aerodynamik skrev:

Njae... NSX är ju bakhjulsdriven!

S2k är bakhjulsdriven...

och preluden driver på framhjulen dock har vissa en fördel med 4WS! alltså FyrHjulsStyrning! Så underbart...har det på min big_smile

7 120 Inlägg
4 april 2007
Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Busdriver
389 Inlägg
4 april 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Är prelude bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? den "ser" bakhjulsdriven ut hehe hoppas den e de:D

Dagens roligaste, den "ser bakhjulsdriven ut". haha, hur kan en bil se bakhjulsdriven ut? tongue
Senast redigerat av Edman (4 april 2007)

SSS -12
3 217 Inlägg
4 april 2007
Edman skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Dagens roligaste, den "ser bakhjulsdriven ut". haha, hur kan en bil se bakhjulsdriven ut? tongue

En bil kan se bakhjulsdriven ut ur den aspekten att den har ett sportigt utseende, man associerar lätt en sportbil med bakhjulsdrift!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=36299&image=312638 kan omöjligt föreställa mig den där spinna med framhjulen hehe tongue

Bmw osv..

1 827 Inlägg
4 april 2007
Aerodynamik skrev:
Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Som tillverkas idag ja... Annars finns det många modeller.

För övrigt är det absolut inget fel på FWD när det kommer till Honda, alla klyschor om att FWD skulle vara understyrda och tråkiga att köra stämmer absolut inte när det kommer till Honda.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

SSS -12
3 217 Inlägg
4 april 2007
Eisenhut skrev:
Aerodynamik skrev:

För övrigt är det absolut inget fel på FWD när det kommer till Honda, alla klyschor om att FWD skulle vara understyrda och tråkiga att köra stämmer absolut inte när det kommer till Honda.

Men sen hade du lagt en del mellan chassi och hjulen för att få bilen att gå fint genom det mesta
Understyrning tycker jag är ganska sällsynt på de flesta småbilar... Kanske bara är jag(?!)

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
5 april 2007
Fuckface skrev:
Eisenhut skrev:
Aerodynamik skrev:

Men sen hade du lagt en del mellan chassi och hjulen för att få bilen att gå fint genom det mesta
Understyrning tycker jag är ganska sällsynt på de flesta småbilar... Kanske bara är jag(?!)

Min understyr bara när det är halt tongue

Sök