3798
Sök

K-sport bromskit, bra eller anus ?

302 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjena

Måste skaffa andra bromsar nu när effekten nära på blir fördubblad framöver och org. bromsarna jag har i detta nu är i sämsta laget.

Har fått förslag och redan innan varit intresserad av R-bromsar men de ska tydligen inte vara att bara sätta på dom då fästena för oken inte stämmer och hade helst velat ha bolt-on kit.

Har hittat och fått offert på K-sports bromskit, 356mm skivor fram, 6kolvsok o.s.v o.s.v..

Vad säger ni om K-sport ? Bra ? Dåligt ?
Någon som har några erfarenheter ?

Allt tips tas gladeligen emot smile


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
2 mars 2013
#2
opA skrev:
Tjena

Måste skaffa andra bromsar nu när effekten nära på blir fördubblad framöver och org. bromsarna jag har i detta nu är i sämsta laget.

Har fått förslag och redan innan varit intresserad av R-bromsar men de ska tydligen inte vara att bara sätta på dom då fästena för oken inte stämmer och hade helst velat ha bolt-on kit.

Har hittat och fått offert på K-sports bromskit, 356mm skivor fram, 6kolvsok o.s.v o.s.v..

Vad säger ni om K-sport ? Bra ? Dåligt ?
Någon som har några erfarenheter ?

Allt tips tas gladeligen emot smile

något tips har jag tyvär inte

men snackade med sbp om detta, och enligt de bromsar ofta dessa kitten sämre än orginalbromsarna fram för allt för att där inte är med någon bromsvåg vilket tydligen gör att det blir knas. Kan va värt att tänka på smile


302 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#3
CHEEVA skrev:
något tips har jag tyvär inte

men snackade med sbp om detta, och enligt de bromsar ofta dessa kitten sämre än orginalbromsarna fram för allt för att där inte är med någon bromsvåg vilket tydligen gör att det blir knas. Kan va värt att tänka på smile

Tack för svar !

Bromsvåg ska gå att köpa till.. känns kanske lite ovärt för att använda den en(?) gång men i värsta fall så smile


...
113 Inlägg
2 mars 2013
#5
Mes räcker med oken du har smile bättre belägg bättre skivor smile

Hhehehehhest
375 Inlägg
2 mars 2013
#6
JimJimi skrev:
http://www.ridetech.se/brembo-look-bromskit/9768-0

big_smile

HAhahahahahhaha! fyfan vilket hugga det lär bli i bromsarna big_smile

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

302 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#7
Crima skrev:
Mes räcker med oken du har smile bättre belägg bättre skivor smile

Har racebelägg på nu, skivorna jag har är de största som går i oken och oken i sig är 1-kolvsok.. vet inte om de är så mycket att hurra för.

Ser ingen 400hästare med 1-kolvsok wink


SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
3 mars 2013
#8
Hur bökigt är det med original R-Design då?
Känns väl ändå som att det bör bli det bästa alternativet (??)


.
Senast redigerat av premonitioner (3 mars 2013)

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

...
113 Inlägg
3 mars 2013
#9
R-oken som gäller då smile vi får la fixa adaptrar på mitt jobb har ju hela kittet där för att göra dom!

...
113 Inlägg
3 mars 2013
#10
http://elevatecars.com/node/2432

Här har du dom: Den ELEVATE Front Brake System erbjuder ökad stoppa kapacitet med stil till ett rimligt pris. Designad för entusiasten är vårt system testats och visat att utföra. Bestående av högkvalitativa komponenter, framtagna för att fungera synergistiskt för att förkorta bromssträckan och minskar broms blekna under hård användning. Reduktion av icke-fjädrade vikten gör att hjulet och fjädring för att reagera snabbare, vilket skapar bättre hantering. Systemet kommer delvis monterad, och är en enkel bolt-on installation ersätter fabriken bromsok, rotorer, värmedynor och bromsledningar.

Den ELEVATE Front Brake System omfattar:

ELEVATE 320mm Rotorer
Tillverkad med en traditionell åtta spår mönster kanter spåren rena kontinuerligt och uppdatera pad yta. Detta gör det möjligt för dynorna har en maximerad friktionsyta alltid tillgängliga. Spåren förhindrar inneslutningar samlas mellan bromskloss och skiva gränssnitt. Även slitsar förhindra bildningen av en vattenfilm på skivan i vått väder, upprätthållandet av den bästa responsen broms. ELEVATE inga alternativ borrade rotorer eftersom borrade rotorer bildar sprickor (oavsett vad "behandlingar" är gjort med dem) under någon högpresterande körsituationer. Efter bearbetning våra rotorer är kadmium plated att minska rostbildning.

Lätta Six-kolvsok
Nyckeln till viktbesparing i vårt system. De Wilwood källkod sex-kolvsok är lätta, utmärkt-konstruerade och ge betydande fastspänning kraft. Jämfört med enda kolv Volvo bromsok, våra sexkolvsok trycka på båda sidorna av rotorerna jämnt och samtidigt. Detta leder till bromsningen som är snabbare och mer positiv, och ger mycket bättre känsla och kontroll enligt tröskeln inbromsning. Inkluderat är Wilwood Performance Street kuddar som är tyst och ganska låg damning jämfört med andra resultatinriktade bromsbelägg. Andra pad föreningar är tillgängliga från ELEVATE eller Wilwood och PAD förändringar bokstavligen tar bara några minuter. Mätmarkörerna har en glansig svart finish, men är tillgängliga anpassade målade, kontakta ELEVATE för mer information.

Hög kvalitet Hårdvara
Vår tjocka, cad-klädd bromsok monteringsfäste ger en säker fästpunkt. Högsta kvalitet flätade rostfria bromsslangar med kragarna anslutna ansluta nya bromsok med fabriken hårda bromsledningar och är pre-fit för bromsok från oss. Precision klippa bromsbelägg värmesköldar ingår att ytterligare isolera värmeöverföring från dynan till bromsoket. Kraftig monteringsdetaljer med gänglås förening monterar bromsok till din fabrik nav.

Den ELEVATE Front Brake System passar under de flesta någon fabrik 17 "eller 18" hjul och de flesta någon eftermarknad hjul av liknande eller större diameter. Den Wilwood bromsok är mycket trim och stannar inom samma montering fönster som S40 eller V50-talet som var utrustade med 320mm rotorer med större bromsok från fabriken. Passar inte 16 "eller mindre hjul fabriken. Kontrollera alltid hjul montering med ELEVATE Front Brake Systemdiagram, factoring i en rimlig avslut.

Att komplettera Front Brake System, höja erbjuder matchande slitsade och stryks bakre rotorer med Pads Performance Brake och vår Flätad rostfritt stål Broms

Det är ju bara bolt on som du vill ha det smile 320 mm samma som ja har wink
Senast redigerat av Crima (3 mars 2013)

187 Inlägg
3 mars 2013
#11
JimJimi skrev:
http://www.ridetech.se/brembo-look-bromskit/9768-0

big_smile

Men vaffan??? Satte morgonkaffet i vrångstrupen:lol:lollol

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

486 Inlägg
3 mars 2013
#12
opA skrev:
Crima skrev:
Mes räcker med oken du har smile bättre belägg bättre skivor smile

Har racebelägg på nu, skivorna jag har är de största som går i oken och oken i sig är 1-kolvsok.. vet inte om de är så mycket att hurra för.

Ser ingen 400hästare med 1-kolvsok wink

Vad har du för belägg nu då? Det finns riktigt bra racebelägg att köpa till V50-oken. Carbotech t.ex.

Jag har 440hk och enkolvsok. Likadana bromsar som du har wink
Fast min bil väger ju lite mindre såklart.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

George
1 956 Inlägg
3 mars 2013
#13
Hur tänker du bruka bilen? Somnar eller året runt?
Jag D2 runt om på min utan dammskydd och kan säga att det är fan sämst!
Nu pratar jag inte om hur effektivt det bromsar utan funktion över lag.
Det blir massa skit på kolvarna som gör att dom fastnar och att bromsarna ligger, på.

Ska du köpa så köp med dammskydd är mitt tips. Annars funkar dom kalas och du stannar på 2 röda smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

302 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
#14
Tomas_H skrev:
Vad har du för belägg nu då? Det finns riktigt bra racebelägg att köpa till V50-oken. Carbotech t.ex.

Jag har 440hk och enkolvsok. Likadana bromsar som du har wink
Fast min bil väger ju lite mindre såklart.

Nu kör jag EBC Redstuff belägg men har troligen fått problem med skivorna nu istället då bilen drar åt alla möjliga håll när man bromsar samt att ratten skakar något hemskt. Och istället för att lägga x antal tusen på nya skivor vill jag hellre lägga några tusen till på ett komplett bromskit smile

jojje81 skrev:
Hur tänker du bruka bilen? Somnar eller året runt?
Jag D2 runt om på min utan dammskydd och kan säga att det är fan sämst!
Nu pratar jag inte om hur effektivt det bromsar utan funktion över lag.
Det blir massa skit på kolvarna som gör att dom fastnar och att bromsarna ligger, på.

Ska du köpa så köp med dammskydd är mitt tips. Annars funkar dom kalas och du stannar på 2 röda smile

De blir endast sommar bilen brukas ! smile
Japp.. de är dammskydd på de jag kollat på hos K-sport ! smile


1 948 Inlägg
3 mars 2013
#15
dom är bra OM du kör med andra belägg, typ pagid. Sen så finns det ingen anledning att överdimentionera bromsarna - bara onödigt mycket ofjädrad vikt.

I många fall så får man bättre bromsar genom att köpa fina belägg och skivor till originaloken.

Dock är k-sport (även d2 och xyz) bromsarna väääldigt prisvärda - skulle, alla dagar i veckan, köpa dessa framför ap brembo etc etc

302 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
#16
baltis skrev:
dom är bra OM du kör med andra belägg, typ pagid. Sen så finns det ingen anledning att överdimentionera bromsarna - bara onödigt mycket ofjädrad vikt.

I många fall så får man bättre bromsar genom att köpa fina belägg och skivor till originaloken.

Dock är k-sport (även d2 och xyz) bromsarna väääldigt prisvärda - skulle, alla dagar i veckan, köpa dessa framför ap brembo etc etc

Tack ! Precis ett sånt här svar jag ville ha ! smile



Sök