Min första tanke rent spontant var Auto Union 1000, den har en 3cylidners 2taktsmotor på dryga litern.
Taget rakt ur luften kan jag gissa att remmen sitter på konan, framför sitter 2 spår för att hålla tändningen i rätt läge. Bara en ide, bild enligt
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … ay_TCE.jpgDet finns flertalet vevaxlar till Saabs gamla 2taktmotorer varav flera ser rätt likadana ut i designen, men dom har ett drev i bak-kant på veven för att driva rotorn i fördelarn.
Här är ett forum som tar upp lite om gamla tvåtaktare, du kan ju söka bild på dessa och jämföra.
http://w311.info/viewtopic.php?t=3765Jag tycker att du mäter fram en möjlig kolvdiameter, vilket kan bli lite svårt eftersom vi inte vet om den sitter på en motor med enskilda toppar som är luftkylda eller en helgjuten radmotor med vattenkylning eller vise verca.
Men försök höfta lite på CC mellan vevstakarna och -15mm så får du ungefärligt vad en kolv kan vara i diameter, slaget mäter du med hjälp av veven.
Lite mått på tyska motorer från bak i tiden finner du här;
http://www.dkw-autos.de/technik/motoren/motoren.htmMöjligheten att motorn inte skall driva ett fordon är ändå möjlig, det kan vara en hjälpmotor till ungefär vad som helst och blir då sjukt svår att identifiera.