4415
Sök

Byta mätarhus Saab 9000 2.0T

7 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Jag har precis bytt mitt mätarhus utan Turbo/APC-mätare till ett original SAAB 9000 mätarhus med tryckmätaren.
En vakuumslang är ansluten från den vita nipplen på torpedplåten INNE i bilen till nippeln på mätaren.

Problemet jag har är bara att jag inte vet hur jag skall dra vakuumslangen från insuget så att mätaren får tryck. Jag har anslutit en vakuumslang på insuget men jag hittar ingen mer nippel eller något sätt att få slangen in i akvariet och till mätaren.

Dessutom bör jag nämna att jag inte heller såg någon typ av anslutning när jag skruvade upp akvariet.

Skulle uppskatta lite ljus på min situation! Tack. C:

4 670 Inlägg
18 mars 2013
Klicka på bilden så förstoras den!

https://www1.garaget.org/archive/13/12203/311133/311133-3030145.jpg

Där min bromsvätskebehållare sitter på torpedväggen. Till vänster där går min vacciumslang in till akvariumet. "Rätt högt upp vid fjäderbenstaget"

Rätt fram där o sen lite neråt emot plåten i kupen sitter denna vita anslutning. Är faktiskt riktigt jäkla trångt ner där. O även o se den så det är bara ner o gräva med händerna o sätt den på rätt anslutning. Har för mig det är 2 st på den?.

Den är lite tjockare oxå om jag minns rätt så man får tvinga på slangen.
Senast redigerat av mickius (18 mars 2013)

7 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Tack! Jag tror att jag hittade det när jag var ute och kollade precis iallafall. Det gick ju in ett par kablar där genom en skumgummiförsegling.
Nu är det bara på att hoppas på att jag kan hitta anslutningen och få ner mina enorma händer där! big_smile

Förresten, jäkligt snyggt motorrum du har, speciellt ventilkopan/toppen!

4 670 Inlägg
18 mars 2013
Rimscythe skrev:
Tack! Jag tror att jag hittade det när jag var ute och kollade precis iallafall. Det gick ju in ett par kablar där genom en skumgummiförsegling.
Nu är det bara på att hoppas på att jag kan hitta anslutningen och få ner mina enorma händer där! big_smile

Förresten, jäkligt snyggt motorrum du har, speciellt ventilkopan/toppen!

Japp det är riktigt trångt ner där! O speciellt o få på en slang som är lite tajtare.

Tackar! Kämpat hårt för att få det som jag vill ha smile

Sök