3544
Sök

D24 frivarvar

535 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Hej
Polaren min har en d24 som laddar runt 1,8-2 kommer inte ihåg exakt. Men iallafall till problemet när han ställer på pumpen så han går riktigt fett och fint hehe. Så när man gasar så börjar han frivarva och sticker bara upp hela registret. Han slutar inte fören man dödar han med för hög växel. Eller fri av tändningen. Något som vet va man skall göra, jävligt irriterande när man står still och gasat till lite ? Mvh

2 266 Inlägg
24 mars 2013
För mycket påställd, ställ ner pumpen alternativ vrid på pumpaxeln den som gasen sitter på alltså. Kom ihåg hur mycket ni vrider och justerar så ni slipper byta pump.

svetsdiff !!!

141 Inlägg
24 mars 2013
PMPerformance skrev:
För mycket påställd, ställ ner pumpen alternativ vrid på pumpaxeln den som gasen sitter på alltså. Kom ihåg hur mycket ni vrider och justerar så ni slipper byta pump.

Precis, den blir förmycket påställd så det blir gashäng, bara att skruva ner den lite tyvärr

535 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Saaaand skrev:
PMPerformance skrev:

Precis, den blir förmycket påställd så det blir gashäng, bara att skruva ner den lite tyvärr

Tråkigt då kölar den ju inget.

Forummoderator
26 397 Inlägg
24 mars 2013
DKn skrev:
Saaaand skrev:
PMPerformance skrev:

Varför vill man att den ska gå dåligt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

535 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Mack skrev:
DKn skrev:
Saaaand skrev:

Tror allt du redan vet svaret på den frågan hehe

Forummoderator
26 397 Inlägg
24 mars 2013
DKn skrev:
Mack skrev:
DKn skrev:

I så fall hade jag inte ställt den..men..okej.
Verkar ganska korkat i alla välmening men..vi kör på den anledningen då helt enkelt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

141 Inlägg
24 mars 2013
Mack skrev:
DKn skrev:
Mack skrev:

Verkar ganska korkat i alla välmening men..vi kör på den anledningen då helt enkelt.

Vad har du för val då, gashäng eller ingen gashäng? och om du är lite kunnig så finns det ju andra grejer att pilla på om du nu vill att den ska köla som fan wink. Men det roliga med ds4 är ju att göra sånt som får den att gå som fan mot en original som inte så många har kunskapen till.

535 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Saaaand skrev:
Mack skrev:
DKn skrev:

Vad har du för val då, gashäng eller ingen gashäng? och om du är lite kunnig så finns det ju andra grejer att pilla på om du nu vill att den ska köla som fan wink. Men det roliga med ds4 är ju att göra sånt som får den att gå som fan mot en original som inte så många har kunskapen till.

hehe klart de e kul om de går som fan, men har inte kunskap och det är inte min bil, utan slängde in frågan här åt en polare. För jag tycker de e lite farligt att han väljer att köra den med gashäng. Så inga påhopp att han e dum i huvudet för de vet jag redan wink

535 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Mack skrev:
DKn skrev:
Mack skrev:

Okej för att de e fräckt och roligt när man har någon bakom sig;)

141 Inlägg
25 mars 2013
Då tycker jag att han ska vrida ner precis till innan han får gashäng smile

Sök