3469
Sök

Sänka nivålegrering elektroniskt på bmw e39?

35 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
Ni som gjort detta, hur mycket kosta de? blev bilen stötig eller ingen större skillnad? Tänkte sänka den lagomt till fälgkanten på 18". Coilovers ska monteras fram nu så småningom, och vill inte förstöra nivålegreringen så känns bäst att dra till bmw och hissa ner den lite smile

Mvh

56 Inlägg
24 mars 2013
vad köpte du för coils fram ? är nämnligen ute efter coils eller sänkfjädrar. och hur mycket har du tänkt sänka fram smile ?smile

56 Inlägg
24 mars 2013
Robin_beck skrev:
Ni som gjort detta, hur mycket kosta de? blev bilen stötig eller ingen större skillnad? Tänkte sänka den lagomt till fälgkanten på 18". Coilovers ska monteras fram nu så småningom, och vill inte förstöra nivålegreringen så känns bäst att dra till bmw och hissa ner den lite smile

Mvh

skall också sänka nivån bak med dator. enligt dem som gjort det har de ej gjort något med komforten smile

35 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Robbannn skrev:
Robin_beck skrev:

Mvh

skall också sänka nivån bak med dator. enligt dem som gjort det har de ej gjort något med komforten smile

http://www.hova.com/coiloversats-bmw-e3 … -7304.aspx
såna fick de bli, så köpte ja nytt fjäderbenslager så de passade ihop, ja ringde till bmw igår och hörde hur mycket odm skulle ha för en liten justering, och de gick på 700kr, så ja ska iväg till järnhandeln imorrn och bygga egna stag för att justera nivåregleringen smile

56 Inlägg
25 mars 2013
Gott !!
sKriv gärna sen och Lägg upp bild när du monterat samt om det var svårt/ lätt. så kanske jag också köper samma smile !!!!

56 Inlägg
25 mars 2013
Edit!
Kan ej köpa samma har M - chassi tongue

35 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Robbannn skrev:
Edit!
Kan ej köpa samma har M - chassi tongue

Därför ja beställde nya fjäderbenslagringar, om man byter dom så ska de passa, för stötdämparna på m-chassi är grövre än standard e39, så ja beställde till fjäderbenslager till en standard smile Men dom är inte monterade än, ska på imorrn, så får se om de verkligen bara var att byta fjäderbenslagringen!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
25 mars 2013
Japp det ska bara vara fjäderbenslagret som skiljer:-)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

56 Inlägg
25 mars 2013
okok big_smile men dåså smile då får vi se resultatet sen smile skriv hur de gick smile ! så får du lägga ut bild ( så kanske ajg köper samma) smile

35 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Robbannn skrev:
okok big_smile men dåså smile då får vi se resultatet sen smile skriv hur de gick smile ! så får du lägga ut bild ( så kanske ajg köper samma) smile

Nu sitter coiloversen på, tog sisådär 5-6 timmar att byta då allt satt fast, hade varken nån olja eller gas för att värma på några leder, så en ny styrled gick synd nog åt skogen, fast kunde trösta mig med att den redan var ganska slut, men allt som behövdes för de skulle passa var fjäderbenslagren gick de som smort smile

Thedriftking
27 mars 2013
Program att sänka nivåreglering finns att ladda ner smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 mars 2013
Det är ganska simpelt att byta fjäder ben på e39:-)
Men som du säger så springer tiden iväg ganska fort om det jävlas.
Har för mig att det tog 7-8 timmar för mig att byta alla 4 första gången.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

35 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
76Lubricants skrev:
Det är ganska simpelt att byta fjäder ben på e39:-)
Men som du säger så springer tiden iväg ganska fort om det jävlas.
Har för mig att det tog 7-8 timmar för mig att byta alla 4 första gången.

De konstiga är att efter coiloverbytet så börja de smälla och ha sig i hjulhusen, börja fundera på om de är styrlederna, men bara dålig på en sida, så pappa har funderingar på om de kunde vara fjädrarna som ligger lite fel, kan även låta när ja kör rakt fram och de kommer nåt gupp roll

56 Inlägg
28 mars 2013
nice att du lyckades smile.. släng upp en bild smile!!!...
kan vara att fjädern kanske sitter lite fel / ej satt sig ordentligt.. men låter konstigt hmm.. hhoppas du hittade felet.

35 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Robbannn skrev:
nice att du lyckades smile.. släng upp en bild smile!!!...
kan vara att fjädern kanske sitter lite fel / ej satt sig ordentligt.. men låter konstigt hmm.. hhoppas du hittade felet.

Ska springa ut och ta en bild alldeles strax smile Tyvärr måste min ögonsten in på verkstad framöver, hade lite hjälp med att dra på coilsen hos en kompis, lämna han ensam i en timma, då var ena coilovern på, de var väl bra tänkte jag, så kollade ja efteråt, hade slagit som f*n på styrledsfästena, djupa märken överallt, kapat av en av styrledsgängan och tvingat på en mutter och svetsat fast den, råkat slagit med släggan på mina bromsskivor när han få av styrledederna, som man inte ens behöver skruva av.. roll De var bara att beställa nya bromskivor runt om, samt bromsklossar och nya styrleder.. hmm

Slängde upp lite bilder i mitt album när dom är på, sänkte den ungefär 2-3 cm lägre än org än så länge, och tycker de ser helt okej ut, men den ska nog ner lite mer till sommaren smile
Senast redigerat av Robin_beck (28 mars 2013)

56 Inlägg
28 mars 2013
ofan de blev inte billiga coils då tongue hehehe...
De blir nog bra sen smile!

680 Inlägg
28 mars 2013
sänka den bak kostar runt 500 på bmw i falkenberg el varberg när jag kollade ,sen finns de andra som kan göra de men, har sänkt min e39 du kan kolla där om du vill sänkt den först 65 mm men har höjd lite nu

Sök