3295
Sök

Coilovers på BMW 540 touring E39

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
#1
Tjoho big_smile

Har fått i uppdrag att "fixa" 19" o coilovers på en kollegas E39 540 touring (aut).

Så nu vill jag ha tips o råd ang coils o storlek på däckstorlek passande 8"x19" fram o 9,5"x19" bak.
Bilen har org xenon så den har väl nån typ av nivåreglering antar jag. tongue
Tack på förhand big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 271 Inlägg
9 april 2013
#2
bak sänker man på bmw med datorn har jag för mig

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
#3
Läste nånstans om att släppa ur luft ur luftbälgarna bak!? hmm
Senast redigerat av Aerocombi (9 april 2013)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 april 2013
#4
Man kan sänka bak på 2 sätt, antingen elektroniskt eller såhär
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=242666

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
#5
Ulf_W skrev:
Man kan sänka bak på 2 sätt, antingen elektroniskt eller såhär
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=242666

Okeeeey, Tack för det big_smile
O hur är det med däcktänkte typ 265-30-19 bak o 235-35-19 fram. Funkar eller? tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
9 april 2013
#6
Aerocombi skrev:
Okeeeey, Tack för det big_smile
O hur är det med däcktänkte typ 265-30-19 bak o 235-35-19 fram. Funkar eller? tongue

Ja det låter väl som det borde bli helt ok...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
#7
Nån som kan rekommendera bra coils till den fram, som ändå inte tömmer plånboken helt.
XYZ, D2 är sånt som jag haft själv o tycker funkat bra om än lite "stumma".
Andra förslag? big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
#8
Kom igen nu Beamerägare. Vad ska man ha för coils o vad ska man undvika?
Ska man glömma de här billiga som t ex TA Technix eller vad de heter o ta kontakt med t ex Raidopower?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 april 2013
#9
Jag kan uttala mig om Ta Technix på fredag, ska börja montera dom ikväll eller imorgon:-)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Xenoholic
2 559 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
#10
76Lubricants skrev:
Jag kan uttala mig om Ta Technix på fredag, ska börja montera dom ikväll eller imorgon:-)

Gör så. Alltid intresant att höra. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Supraman
2 300 Inlägg
18 april 2013
#11
Man får i princip vad man betalar för.
Om du vill kunna justera fjäderbenen efter du monterat dom och du planerar att köra med dom året om så får du olja in dom relativt ofta för att det inte ska bli så mkt rost på dom att dom inte går att justera.
Även om det anges att det är rostfritt stål i benen så är det bara på den direkta ytan.
SÅ fort man skruvar på dom och man måste använda verktyg för att vrida dom så skaver man av det rostfria om man inte smörjer ordentligt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.


Sök