MarcusHoglund skrev:mickius skrev:MarcusHoglund skrev:När de provade att starta bilen så lät det som att det skulle vara lagerras.Lagerras? Inte kollat oljan tillräckligt ofta eller hårdkörtmotorn innan? Lager brukar inte bara pajja hur som helst utan finns oftast en bra anledning till att dom rasar.Dåligt med olja, Fel olja/ej bytt oljan i tidIdiotgasa med kall oljaKasst oljetryckPåfrestat motorn för hårt och oljan förlorat sina egenskaper.Sen så kom det vit rök från motorn.
mickius skrev:MarcusHoglund skrev:När de provade att starta bilen så lät det som att det skulle vara lagerras.Lagerras? Inte kollat oljan tillräckligt ofta eller hårdkörtmotorn innan? Lager brukar inte bara pajja hur som helst utan finns oftast en bra anledning till att dom rasar.Dåligt med olja, Fel olja/ej bytt oljan i tidIdiotgasa med kall oljaKasst oljetryckPåfrestat motorn för hårt och oljan förlorat sina egenskaper.
MarcusHoglund skrev:När de provade att starta bilen så lät det som att det skulle vara lagerras.
uhlin skrev:horbybonnen skrev:vit rök topppackningVit rök kan också va olja, då i större mängder. Fast då ryker det verkligen!
horbybonnen skrev:vit rök topppackning
mickius skrev:hardrocker skrev:Malheus skrev:En kolv går inte bara sönder, händer de så går inte ens motorn att starta.Motorknack kan bero på:Felaktigt ventilspelHoppad kamremMiss/Förtändning LagerrasHar ett filmklipp så ni kan få höra hur den låter. Måste bara ta reda på hur jag laddar upp det..Hur går det med videoklippet?
hardrocker skrev:Malheus skrev:En kolv går inte bara sönder, händer de så går inte ens motorn att starta.Motorknack kan bero på:Felaktigt ventilspelHoppad kamremMiss/Förtändning LagerrasHar ett filmklipp så ni kan få höra hur den låter. Måste bara ta reda på hur jag laddar upp det..
Malheus skrev:En kolv går inte bara sönder, händer de så går inte ens motorn att starta.Motorknack kan bero på:Felaktigt ventilspelHoppad kamremMiss/Förtändning Lagerras
Malheus skrev:Well damn, låter inte som vevlager iaf.Kollat efter glapp i turbo?Försvinner ljudet när du frikopplar?Kan vara något med kedjetransmissionen också.
hardrocker skrev:Malheus skrev:Well damn, låter inte som vevlager iaf.Kollat efter glapp i turbo?Försvinner ljudet när du frikopplar?Kan vara något med kedjetransmissionen också.I filmen har jag ingen växel i.