23 april 2013
Trådstartare
Hilmer skrev:
Ska du bara köra sommartid ska du ha 87° termostat.
eller ja.. den går vår också och även höst fram tills saltet kommer
Jiimpa skrev:
Henkix skrev:
okej. läraren min sa också att jag ska ha en sån. men va hade det blitt för skillnad om ja hade satt i en på 87 grader? lite nyfiken bara
Skillnaden är att vattnet i motorn blir 5 grader varmare innan termostaten öppnar och får vattnet att cirkulera och börja kyla ner motorn.
På sommaren ska du ha 87 men är sällan några problem att köra med en 92.
På vintern vill du dock helst ha 92 då det ger mer värme i kupen eftersom kupen värms upp med hjälp utav kylarvattnet till motorn
okej tack så mycket!
men det spelar ingen roll vilken termostat man har när det gäller normal motortemperatur? det spelar ingen roll vilken av dom man väljer den kommer ändå upp i normal temp? vill ju inte att det ska va som nu att man kan köra hur långt som helst utan att den kommer upp i rätt arbetstemp?
Drönirettab skrev:
I min 240 med B230E har jag alltid kört med 92 graders termostat, inga värmeproblem motormässigt på sommaren.
vilken av dom tycker du ja ska ha?
vill bara att den ska komma upp i arbetstemp även när det är under 20 grader ute
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.