3356
Sök

Vilka 4" till Saab 9000 CSE för 1500-2000kr?:D

12 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Tänkta byta ut originalhögtalarna fram i bilen. Har ett 6-kanals Infinity Ref 5761a som driver de org. framhögtalarna, Bakre 6*9orna (Infinity Kappa) och en Kappa 12"a.tongue Vilka 4" verkar vettiga att sätta dit? Bör inte kosta mer än 1500-2000:-, antingen coax lr kit me separat diskant. Skulle vara bättre med 5,25" men det kändes lite jobbigt att bygga om:rolleyes:
Tips tack!!big_smile

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...
Teori är när man vet allting men ingenting fungerar, praktik är när allt fungerar men ingen vet varför. På denna arbetsplats är teori och praktik förenade, ingenting fungerar och ingen vet varför.
(Avataren hemmagjord spegelgravyr;) )

Team Tondöv
649 Inlägg
10 april 2007
JL TR400CXi, DLS R4, DLS PS4A, Phase Linear PC100.20.
Där har du några som låter riktigt bra för sin storlek.
JL är koaxer, resten kit.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
10 april 2007
Kolla in Rainbow och Focal.

12 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Har ni några länkar till några av dem? Tycker de flesta verkar ligga över 2000:- lr kring tusenlappen.. Tror ni det fungerar om man kompletterar med nå 4" Kappa för kring 1200-1300:-? big_smile

Teori är när man vet allting men ingenting fungerar, praktik är när allt fungerar men ingen vet varför. På denna arbetsplats är teori och praktik förenade, ingenting fungerar och ingen vet varför.

Team Tondöv
649 Inlägg
10 april 2007
dom jag föreslog finns alla på www.nardik.se

96 Inlägg
11 april 2007
Eclipse 4" pointsource är riktigt grymma coax. http://www.bilradiohuset.se/ har några kvar i lager....

12 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Hmm.. hmm
Kommer nog att bli Infinity Kappa 4" ändå. Har ju Kappa runt om, så det känns som att det är lika bra, plus att jag nog får lite rabatt på dem då jag köpt allt på ett ställe här i närheten big_smile Kostar kring 1300:- o det är ju inte så farligt tongue Tack ändå!

6 851 Inlägg
11 april 2007
Kan rekomendera DLS R4 Reference.
Dessa hade jag i min 9000 (och en 900) och de spelar på bra för sin storlek.
Har du bara ett starkare steg till  dem så kan man lätt dela dem HP 75-80Hz..
Förmodligen lite lägre om man vill det tongue
Priset är 1260 på nårdik..
Senast redigerat av TT-Avant (11 april 2007)

Sök