3154
Sök

Problem med bromsar saab 9-3 aero 01

42 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Har nu sänkt min saab och det resulterade i att bromsarna inte tar. Kan trycka pedalen i botten nen man känner ett vist motstånd.pumpar man ordentligt ett par gånger på pedalen så bromsar den lite.Har haft av oken när jag sänkte bilen. Har luftat
bromsarna på det gamla vanliga sättet en siter i bilen och pumpar och den andra öppnar nipplen på oken. men detta kanske inte räcker? vet inte annars vad som kan klödda?

tack på förhand//Robin

342 Inlägg
25 april 2013
Jag misstänker att du kört bromsoljebehållaren tom i samband med att du luftat?

Om så är fallet kan det vara ett riktigt helvette, du måste lufta alla 4 hjulen och absolut inte låta behållaren gå tom.

42 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
olof102 skrev:
Jag misstänker att du kört bromsoljebehållaren tom i samband med att du luftat?

Om så är fallet kan det vara ett riktigt helvette, du måste lufta alla 4 hjulen och absolut inte låta behållaren gå tom.

ja det blev nästan tomt i behållaren men när vi luftade så kom där inga luftbubblor utan det rann ut ren bromvätska.fast det är kanske så att de sitter inne i systemet?
lite drygt när man va klar med sänkningen och ville ut och testa smile

Hemmainstruktör
641 Inlägg
25 april 2013
Testa å lufta utan å peta på pedalen. Bara fyll upp behållaren och öppna en luftnippel i taget och låt det rinna ut tills du får bara vätska i ca. 10 sek, se till att fylla på vätska i tid när det behövs och samla upp all spill i en lämplig behållare. Pumpa upp tryck i pedalen och upprepa om det inte känns bra. Väldigt sällan man behöver pumpa ur luften i Saabar, dock kan det ju vara luft fast i agregatet så att det måste luftas med Tech2 men inte varit med om det själv på Saab. Räcker oftast med att låta det rinna av sig själv.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

42 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Crilly skrev:
Testa å lufta utan å peta på pedalen. Bara fyll upp behållaren och öppna en luftnippel i taget och låt det rinna ut tills du får bara vätska i ca. 10 sek, se till att fylla på vätska i tid när det behövs och samla upp all spill i en lämplig behållare. Pumpa upp tryck i pedalen och upprepa om det inte känns bra. Väldigt sällan man behöver pumpa ur luften i Saabar, dock kan det ju vara luft fast i agregatet så att det måste luftas med Tech2 men inte varit med om det själv på Saab. Räcker oftast med att låta det rinna av sig själv.

okej får testa det när lusten kommer tillbaka smile

Sök