3930
Sök

TD05H Big 16G Turbo till Evo frågor

51 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Tjena Tjena

Jag har denna snurra monterad på bilen, har sökt lite själv men inte hittat några svar jag är tillfredsmed.

Det jag undrar är:

Vad är denna turbo specad till? kring 380hk har jag hört, men även siffror uppemot 410hk i motorn, någon som vet mer specifikt?

andra frågan, hur mycket kan man ladda på med den utan att den får jobba ihjäl sig? Det är smidd bottendel i bilen min och just nu laddar jag 1.5 bar med den, men skulle jag kunna skicka på upp mot 1.8 med en sån snurra samt med dom kolvar/stakar jag har utan att va ute på allt för djupt vatten?

(motor: 6 bultat block, eagle stakar, wiseco kolvar, arp bultar, acl lager m.m.)

tacksam för svar från vetande.

Evo raggare
386 Inlägg
28 maj 2013
Td05h big bottnar runt 350-370hk. Vid ungefär 1.7 bar bottnar den och börjar då suga varmluft. Kolvar och stakar behöver du inte oroa dig över. 1.5bar kan du ladda utan problem vilket ger runt 350hk smile
Senast redigerat av EvoTre (28 maj 2013)

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

573 Inlägg
28 maj 2013
380hk klarar den lätt me rätt förhållanden typ andra tryckrör+ic o ev portning av topp skulle jag tro. Men finns dom som bänkat över 400 motorhästar på över 2 bar me dom också men då är det väl antagligen på e85. Finns även en som bänkat 350 motorhästar i en orginal evo 3 (16g big) med orginal grenrör o hela skiten bara chip:P

Så bott vid 350hk e väl kanske om d mesta andra är orginal smile
Senast redigerat av SuperGnaget (28 maj 2013)

MSCR

51 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
tack för svaren, då har jag lite bättre koll på läget smile

Sök