2967
Sök

Beställa öppet filter till en audi a4

55 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Ok så nu ikväll tänkte jag lägga en beställning på ett öppet luftfilter till min audi a4 1.8T -96

Finns det något oljefritt sådant för 400-600kr? isf länk tack smile

Vad ska filtret ha för storlek till min bil?

Behöver jag komplettera med något? Adapterplatta? rör? nått??

Enkelkonat eller dubbelkonat?
Senast redigerat av Iggson (14 april 2007)

ST
121 Inlägg
14 april 2007
Iggson skrev:
Ok så nu ikväll tänkte jag lägga en beställning på ett öppet luftfilter till min audi a4 1.8T -96

Någon form av avskärming mot motorvärmen. Plåt funkar bra.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

55 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
nilbri skrev:
Iggson skrev:

Någon form av avskärming mot motorvärmen. Plåt funkar bra.

Jag tror att det original sitter nån plåtskärm mellan den nuvarande filterlådan och motor där redan, duger den som den är?

55 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
jaho?

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 april 2007
Köp ett från BSR så slipper du hålla på att vela...
kostar ca 1200kr men då e de bara till att installera skiten sen...

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

55 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Turbo_A4 skrev:
Köp ett från BSR så slipper du hålla på att vela...
kostar ca 1200kr men då e de bara till att installera skiten sen...

Är dom inoljade? Hade helst köpt ett oljefritt då luftmängdsmätarn sägs pajja väldigt lätt

417 Inlägg
15 april 2007
Tja, min luftmängdmätare har då inte pajjat än smile. Har bsr optiflowkit på min eller vad det heter. Men det finns ju andra också...  K&N t.ex har liknande kit.
http://www.autoexperten.se/templates/normal.aspx?id=586

mvh/jocke

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 april 2007
Jag har svarat på din tråd i nordic-audi! originalplåten fungerar jättebra sålänge du fäster den ordentligt sen! smile Finns lite bilder i mitt projekt på hur jag har gått till väga! (jag har bara 1,6an, men samma princip wink )
Senast redigerat av Mäki (15 april 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 april 2007
Mäki skrev:
Jag har svarat på din tråd i nordic-audi! originalplåten fungerar jättebra sålänge du fäster den ordentligt sen! smile Finns lite bilder i mitt projekt på hur jag har gått till väga! (jag har bara 1,6an, men samma princip wink )

Inget jag skulle rekomendera :hmm

BSR Optiflow filter is the shit... Min LMM har inte pajat och jag har kört i över ett år utan att den har blivit kass... Man bör ju veta hur man oljar in filtret annars förstår jag att skiten pajar big_smile

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 april 2007
Turbo_A4 skrev:

BSR Optiflow filter is the shit... Min LMM har inte pajat och jag har kört i över ett år utan att den har blivit kass... Man bör ju veta hur man oljar in filtret annars förstår jag att skiten pajar big_smile

Okej, men då vill jag veta VARFÖR du inte rekomenderar min lösning bara wink Så jag lär mig.

4 586 Inlägg
15 april 2007
luftmassemätaren pajar ifall du öser på filterolja annars så fungerar det fint med bsr på min bil med. det bästa med filter är att du bara behöver byta en gång även så kallat evighetsfilter
Senast redigerat av jorre83 (15 april 2007)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 april 2007
Mäki skrev:
Turbo_A4 skrev:

Okej, men då vill jag veta VARFÖR du inte rekomenderar min lösning bara wink Så jag lär mig.

Dels för att det är mycket lättare att köpa färdigt hehe... Sen blir de mycke snyggare också tongue

Jag vet ju inte hur du har gjort för att fästa ditt filter men om du kollar på en värmesköld från BSR så sitter grejerna fast ordentligt... Sen fungerar den väldigt bra som avskärmning mot värmen också... Å om du har turbo så blir de aningens varmare vid filtret...

fastOne.se
Hi-Tuning.com

55 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Det lutar nog åt ett komplett kit då mina mekarkunskaper är begränsade, har egentligen inte tillgång till varken garage eller särskilt avancerade verktyg.. ska göra ett besök på Autoexpert här i stan och se vad dom har för nått, tack alla smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 april 2007
Turbo_A4 skrev:
Dels för att det är mycket lättare att köpa färdigt hehe... Sen blir de mycke snyggare också tongue

Jag vet ju inte hur du har gjort för att fästa ditt filter men om du kollar på en värmesköld från BSR så sitter grejerna fast ordentligt... Sen fungerar den väldigt bra som avskärmning mot värmen också... Å om du har turbo så blir de aningens varmare vid filtret...

Tack för den du.. *haha!*

Okej! Min sitter riktigt nu också wink Skruvat fast den! Men jag gillar å hitta på egna lösningar jag också wink

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
15 april 2007
Mäki skrev:
Turbo_A4 skrev:

Tack för den du.. *haha!*

Okej! Min sitter riktigt nu också wink Skruvat fast den! Men jag gillar å hitta på egna lösningar jag också wink

Ja de blir la billigast så om inte annat tongue

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Sök