-MATS- skrev:
Hej VAnd3rsson!
Du säger att du ser detta problem då och då: Eftersom min bil är rätt 'tidig' (-02 = ovanlig) är det någon skillnad där mot nyare FSI? Jag frågar, eftersom verkmästaren på "min" VAG-verkstad bestämt hävdar att detta med 95/98 oktan inte har någon betydelse
trots att det står tydligt i avsnitt 3.2 i instruktionsboken för Lupo 3L/FSI :/
Hej -MATS- !
Nja några större skillnader är där ju inte men där är ju mindre problem (Vad jag har märkt i alla fall) med dom nyare Fsi motorerna eftersom
Alla "ÄKTA" VAG verkstäder är ju ihop kopplade med VAG själva och vi kan ju skicka rapporter till VAG med saker som är felande,
nu bara som exempel : Nox sensorer, Tändspolar , felande växellådor, styrdon m.m.
Så dom ska fatta att där är klydd med saker som i ditt fall Nox sensorn,
Då tar dom det i betraktande när dom bygger fler bilar med just Fsi systemet,
Angående det med att det inte ska spela någon roll om du kör med 95 eller 98 är ju fel tycker jag,
Jag menar ju att tillverkaren skriver ju inte ut att man bara ska köra 98 utan anledning,,,,
Men kan du skicka ditt regnummer på pm så kan jag forska i det lite grand på jobbet i våran reparations historik
Edit : kan även snacka lite med dom lite mer erfarna grabbarna på jobbet om detta och höra vad dom tycker,
MVH VAndersson