3748
Sök

Volvo 745-88 blöddrar finns inget varvstopp. Ännu ett till problem

933 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Tjenare nu har  vinterbilen krånglat ett tag så tänkte kolla om någon annan har haft något liknade problem. De är så att gasar man fullt och försöker nå varvstopp så lägger den av vid 5500 varv och mätaren börjar gå upp och ner i världens fart. Och ska man köra iväg så precis vid 4000 varv så smäller de till några gånger sen forsätter den som vanligt igen och går upp i varv. Det har hänt vid ett få tal gånger att bilen bara dör, och för att komma iväg måste man ha väldigt lite gas, gasar man lite för mycket så dör den direkt. Den blir då väldigt segstartad, och får man upp den i fart får man aldrig gasa mer än halv gas då dör den, men som sagt de har bara hänt några gånger och de försvinner lika snabbt som de kom.
Hoppas ni förstod texten iaf smile
Det jag har bytt är fördelare, rotor,tändspole, soppafilter, prövat andra lmm utan att de hjälpt nu.
Senast redigerat av Thaien (18 januari 2013)

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
3 januari 2013
Thaien skrev:
Tjenare nu har  vinterbilen krånglat ett tag så tänkte kolla om någon annan har haft något liknade problem. De är så att gasar man fullt och försöker nå varvstopp så lägger den av vid 5500 varv och mätaren börjar gå upp och ner i världens fart. Och ska man köra iväg så precis vid 4000 varv så smäller de till några gånger sen forsätter den som vanligt igen och går upp i varv. Det har hänt vid ett få tal gånger att bilen bara dör, och för att komma iväg måste man ha väldigt lite gas, gasar man lite för mycket så dör den direkt. Den blir då väldigt segstartad, och får man upp den i fart får man aldrig gasa mer än halv gas då dör den, men som sagt de har bara hänt några gånger och de försvinner lika snabbt som de kom.
Hoppas ni förstod texten iaf smile
Det jag har bytt är fördelare, rotor,tändspole, soppafilter, prövat andra lmm utan att de hjälpt nu.

Låter verkligen som att du får för mycket soppa. kolla Bränsletrycksregulatorn. annars så är det din lambda som håller på att ge sig.

Har det någonsin hänt när den är kall?
Senast redigerat av Eddy (3 januari 2013)

933 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Nja dem gångerna den har dummat sig är väl 5-10 min efter start, så den har väl nått arbetstemp då. Tempmätaren funkar inte så svårt och säga om den nått de. Får pröva byta btr då och se om de löser sig.

933 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Byt btr nu också utan någon skillnad hmm

933 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Skriver ännu ett till fel här då istället för att göra en ny tråd. Fortfarande problem med det som va från förut men nu kom ett till fel också, så vid 2800-3200 varv smäller det och låter som man gör popcorn i luftfilter, men fortsätter att gasa och får höra de där ett tag så går det varva mer efter ett tag. Låter nästan som launch control. Tror folket fortfarande de är lamda?

13 Inlägg
18 januari 2013
kolla inställningarna på kamremmen, låter som den har hoppat ett kugg eller så tongue kolla om du har nått läckage på bränsleledningarna så han inte tar tjuvluft smile

300 Inlägg
18 januari 2013
Packning mellan insug & topp?
Testa dränk den med startgas runt insuget så märker du om den reagerar på det

933 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Tack för alla svar. Sjukt nu försvann de andra felet. De kommer och går verkar de som. Ska kolla kamremmenoch pröva spruta startgas

53 Inlägg
5 juni 2013
Eller så ger du fan i att köra som att du stulit bil och soppa ^^

99 Inlägg
5 juni 2013
Låter som min gjorde fast den hackade o sånt . Mitt fel va kamaxellägesgivaren hmm

933 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
mittonen skrev:
Låter som min gjorde fast den hackade o sånt . Mitt fel va kamaxellägesgivaren hmm

Skumt nåt sånt fanns inte på min bil tongue

Sök