3897
Sök

Ett H*ELVETES hjulstutts nån bussning som e kass?

336 Inlägg
28 juni 2013
Trådstartare
#1
har haft detta problem länge men nu e jag jäkligt trött på de. så fort jag får spinn på hjulen så hoppar hjulen sjukt mycket så de nästan känns som man ska tappa hela bakaxeln (bara rakt fram inte i kurvor).
de som e nybytt är silentblocken (powerflex), krängningshämmarstag, stötdämpare/fjädrar och stötdämpartopplagringarna. så de enda som e kvar e ju länkarmsbussningarna och de där lederna vid länkarmarna. e något av de vanligt på e34? vill inte köpa alla bussningar i hela bakvagnen för de känner inte riktigt plånboken för så vill gärna veta om de e nåt standard fel när dom får lite små våldsamt...

bilen e som nämnt bmw e34, 535 närmare bestämt

tacksam för svar! smile


63 Inlägg
28 juni 2013
#2
har exakt samma problem på min audi a4 -96 börnar man så hoppar hela motorn, så grovt att den slått i huven så det blivit en stor buckla, och det är mitt växellådsfäste, lär ju va nån upphägning till din med, prova sätta domkraft under diffen och se om den är lös nån stans

Rösta gärna!

336 Inlägg
28 juni 2013
Trådstartare
#3
diffen har jag bytat nyss och kännt på bultarna efteråt så de e de inte iaf.


63 Inlägg
28 juni 2013
#4
kom det efter du bytte den eller innan?

Rösta gärna!

Darkus
28 juni 2013
#5
Studsar hjulen när du kör vanligt åxå??

336 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
#6
Det blev värre efter jag bytat diff men den var så innan också, sitter lamelldiff nu så har mer grepp.
Det händer bara när jag har hjulspinn rakt fram! Kan tilläga att det knakar smått när man backar ibland


6 620 Inlägg
29 juni 2013
#7
Vad händer om du skiftar plats på fram och bakhjul?

De/Dem

336 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
#8
Blir ingen skillnad på vilka hjul jag har smile


36 Inlägg
30 juni 2013
#9
samma blir de för mig med min e34, gasade iväg lite för fort på blöt asfalt, då kom hoppandet smile


229 Inlägg
30 juni 2013
#10
Läste för ett tag sedan att det kan va infästningen av bakvagnen som är knäckt eller något, va tydligen rätt "vanligt" på bmw?

Darkus
30 juni 2013
#11
det är på e46:an

336 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
#12
same1414 skrev:
samma blir de för mig med min e34, gasade iväg lite för fort på blöt asfalt, då kom hoppandet smile
okej, du har inte felsökt de nåt? smile


Darkus
1 juli 2013
#13
Jag skulle gissa på att du inte har nå börn vänliga stötdämpare å fjädrar.

36 Inlägg
2 juli 2013
#14
DrenneR skrev:
same1414 skrev:
samma blir de för mig med min e34, gasade iväg lite för fort på blöt asfalt, då kom hoppandet smile
okej, du har inte felsökt de nåt? smile
näe inte tänkt så mycket på de, tror de är diffen eller varvstoppet som slår i för så fort jag slänger i tvåan så slutar de, har en polare med en e46 och för han blev de så också, och då har han den nya varianten som hade fixad bakaxel, blev även så med min gamla 320 också smile


336 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
#15
Darkus skrev:
Jag skulle gissa på att du inte har nå börn vänliga stötdämpare å fjädrar.
stenhårt e de, men va så innan ja byta stötdämpare osv, bara blivit värre me tiden därför ja misstänker nån bussning.

same1414 skrev:
DrenneR skrev:
same1414 skrev:
samma blir de för mig med min e34, gasade iväg lite för fort på blöt asfalt, då kom hoppandet smile
okej, du har inte felsökt de nåt? smile
näe inte tänkt så mycket på de, tror de är diffen eller varvstoppet som slår i för så fort jag slänger i tvåan så slutar de, har en polare med en e46 och för han blev de så också, och då har han den nya varianten som hade fixad bakaxel, blev även så med min gamla 320 också smile
ofan, ja min gör ju mest de i 1an 2an spinner den ju inte jättevåldsamt men aldrig märkt att den gör så då...



Sök