3664
Sök

Vilka fraktpriser får ni som har handlat vinyl från kina?

10 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
Hej.

Till er som har handlat vinyl/wrap för bilar från Kina, vad har ni fått för fraktkostnader från leverantören?

Hel rulle vinyl som gäller.

1 160 Inlägg
12 juli 2013
som det mesta där .från 0-hur mycket om helst.kolla ebay o jämför enklast.

Fotograf
155 Inlägg
12 juli 2013
Dom flesta säljare har faktiskt gratis frakt på ebay, frakten är inkluderat i priset på produkten. Men somsagt så står det ju på ett ungefär var frakten kommer bli.

Gilla gärna min sida på Facebook: https://www.facebook.com/adamdahlstromphotograpy

1 140 Inlägg
12 juli 2013
Gratis frakt big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

12 086 Inlägg
13 juli 2013
Upp till små jiffybags är det oftast fri frakt. Hur stor är en rulle vinyl?!

KHRacing
13 juli 2013
AdamDahlstrom skrev:
Dom flesta säljare har faktiskt gratis frakt på ebay, frakten är inkluderat i priset på produkten. Men somsagt så står det ju på ett ungefär var frakten kommer bli.

Dream on mannen.

det ärfrakten de "flesta" tjänar pengar på , på just EBAY d¨vi inte ka kolla så lätt vad just fraktpriset är i ndra l'nder-.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
13 juli 2013
KHRacing skrev:
AdamDahlstrom skrev:

Dream on mannen.

det ärfrakten de "flesta" tjänar pengar på , på just EBAY d¨vi inte ka kolla så lätt vad just fraktpriset är i ndra l'nder-.

Ja ibland har jag funderat på detta också. Brukar beställa direkt från USA och ibland är frakten nästan dubbelt så hög som varan trots att det inte är så mycket vikt eller volym vi pratar om.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 140 Inlägg
13 juli 2013
Frakten på en rulle vinyl är nästan ALLTID gratis i från Kina, 14kg tung, 20x20x160cm.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...

Forummoderator
26 409 Inlägg
13 juli 2013
almqvist__89 skrev:
Frakten på en rulle vinyl är nästan ALLTID gratis i från Kina, 14kg tung, 20x20x160cm.

Vill man verkligen ha en sån tung vinyl på bilen, om bara EN rulle väger 14 kilo?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 140 Inlägg
13 juli 2013
Mack skrev:
almqvist__89 skrev:

Vill man verkligen ha en sån tung vinyl på bilen, om bara EN rulle väger 14 kilo?

1,52x30m så det är inte så överdrivet, då är det ju kartong och embalage inräknat.

Forummoderator
26 409 Inlägg
13 juli 2013
almqvist__89 skrev:
Mack skrev:
almqvist__89 skrev:

1,52x30m så det är inte så överdrivet, då är det ju kartong och embalage inräknat.

Ok. Ja det kanske är så ändå då.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fotograf
155 Inlägg
13 juli 2013
När jag pratade om gratis frakt menade jag från Kina, från USA kostar frakten somsagt oftast mer än vad själva varan kostar. Sen är då frågan varför man ska beställa från USA när man kan få samma produkt från Kina för en bra billigare slant.

Gilla gärna min sida på Facebook: https://www.facebook.com/adamdahlstromphotograpy

Olika
907 Inlägg
13 juli 2013
Vilka sidor/företag beställer ni från?

Mvh
Fredrik

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
13 juli 2013
AdamDahlstrom skrev:
När jag pratade om gratis frakt menade jag från Kina, från USA kostar frakten somsagt oftast mer än vad själva varan kostar. Sen är då frågan varför man ska beställa från USA när man kan få samma produkt från Kina för en bra billigare slant.

Skriv det då!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

10 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Ok.

Är medveten om att frakten kan vara "gratis". Men då är den inräknad i priset.
Annars har man lägre inköpspris och skyhög fraktkostnad.

Min uppfattning är också att fraktkostnaden är en del av deras vinstmarginal, när man köper i små serier.
De vill ju att man köper ett stor ett lass o skickar med fartyg. Då tjänar de på materialet pga antalet rullar.

Så vi omformulerar frågan då smile.

Vilka priser har ni hamnat på vid köp av en rulle.
Skriv gärna vilken typ också då tex kolfiber är billigare än kameleont etc.

Mvh

1 140 Inlägg
14 juli 2013
1.52x30m av den vinylen som sitter på min Audi, 1540kr och fri frakt med Fedex till dörren på ca6-7 dagar.

10 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
Ok.

Hur tyckte du att vinylen var att arbeta med samt kvalitén?

1 140 Inlägg
17 juli 2013
sellit skrev:
Ok.

Hur tyckte du att vinylen var att arbeta med samt kvalitén?

Jätte lätt att arbeta med, bleks dock på tok för fort..

10 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Coolt. Tack för svar

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
18 juli 2013
Aliexpress är överlägset billigast när det gäller att köpa grejjer från Kina.
Sen är det som med andra saker, du får vad du betalar för. har man en gång prova 3M vinyl så kan man lika gärna kasta kinarullarna i sjön!

Sök