3862
Sök

Montera vinge råd..

Bilälskare
283 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
Har köpt en vinge till min saab 9-5..

undrar nu måste man slipa ner på klarlacken innan man ska montera den?? för den ska limmas dit lixom. å kanske sen sätta skruv underifrån..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

7 277 Inlägg
17 augusti 2013
klawd22 skrev:

undrar nu måste man slipa ner på klarlacken innan man ska montera den?? för den ska limmas dit lixom. å kanske sen sätta skruv underifrån..

Jag har satt dit en vinge på en 9-5 för bra många år sen nu.
Vi gjorde inte ett skit utöver att sätta fast den med PL400. Den sitter kvar än idag.

2 011 Inlägg
17 augusti 2013
klawd22 skrev:

Slipade inget på min. Målade lite svart hammarlack över/i borrhålen. Sedan limmade den med Biltemas (svarta) Karosseri lim. Sitter som berget smile. Tycker det karosseri limmet är bra för det har inte spruckit nu heller efter 3 år och ingen fukta kommit in.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Servicetekniker
160 Inlägg
17 augusti 2013
Det beror ju lite på hur vingen ser ut. Men är det bara en läpp så räcker det med att bara limma med exempelvis PL400.

OG9-3 2.0T Sport Edition

Bilälskare
283 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
AEracing skrev:
Det beror ju lite på hur vingen ser ut. Men är det bara en läpp så räcker det med att bara limma med exempelvis PL400.

jag kommer lägga in en  bild på min vinge på min 9-5:s sida så kan ju kolla där och så hur den ser ut å ge mer råd??smile

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Sök