4227
Sök

Vågar man handla från ebay?

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Som sagt vågar man? Nån som gjort det?
Har starka funderingar på att köpa bilstereogrejer från ebay, men undrar om man vågar. Är väl basar och steg isåfall. Om det står FREE shipping är det fri frakt då? För om man går in på shipping så står det att det kostar?

Nån som vet :-)

168 Inlägg
9 november 2013
Jag har köpt alla möjliga bildelar på Ebay från hela världen och det har gått bra hittills. Free shipping är precis vad det är GRATIS frakt. Det finns ett betygsystem för säljare och det jag alltid brukar göra är att köpa från en "Top rated seller" då vet man att det är en seriös säljare

434 Inlägg
9 november 2013
Som Backstream säger, Kolla alltid efter säljarens Rating.
Köpte hem mig en mutterknackare ifrån Dewalt den 30:nde och fick hem den i tisdags. Men detta var inte fri frakt. Oftast när det är Fri frakt så tar det upp emot 30dagar innan man får sin vara, så behöver du det fort så välj annat fraktsätt.

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
http://m.ebay.com/itm/390451650636?nav=SEARCH&sbk=1 om man kollar på denna annonsen är den då fri frakt alltså så allt jag betalat är ca 600:- ?

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
9 november 2013
turbonova skrev:
http://m.ebay.com/itm/390451650636?nav=SEARCH&sbk=1 om man kollar på denna annonsen är den då fri frakt alltså så allt jag betalat är ca 600:- ?

Det kanske är fri frakt inom USA, men till Sverige vill de ha 160 USD i frakt (cirka 1060 SEK).

168 Inlägg
9 november 2013
Fri frakt gäller nog bara i USA för frakt till Sverige tillkommer 160 usd

edit: det var tydligen nån som hann före
Senast redigerat av Backstream (9 november 2013)

2 174 Inlägg
9 november 2013
Jag har handlat för ca 120 000 kr säger mitt paypall konto till ebay, jag råder dig till att inte handla från usa eller kina typ, tar lång jävla tid för grejerna och komma, och dyrare frakt, PLUS du kan åka dit för tull, brukar bli ganska dyrt, Man kan klara sig, men jag har aldrig gjort det.

Köper allt från england och tyskland, kanske kostar nån hundring mer, men tar max 3 dagar så är det hemma svinbra, och man kan klaga om det är fel på grejerna få nytt inom några dagar.

Ebay har en leveransgaranti, får du inte varorna inom ett visst datum och kollat med säljaren, så får du pengarna tillbaka av EBAY, så drar dom pengar för honom, alltså du kan INTE bli lurad som på tex tradera och såna skit sidor!

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Ok tyckte det lätt för bra med frakten :-). Kan man välja land nånstans?

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 november 2013
turbonova skrev:
Som sagt vågar man? Nån som gjort det?
Har starka funderingar på att köpa bilstereogrejer från ebay, men undrar om man vågar. Är väl basar och steg isåfall. Om det står FREE shipping är det fri frakt då? För om man går in på shipping så står det att det kostar?

Nån som vet :-)

För dig skulle jag vilja säga nej tills vidare.  Det är oerhört viktigt att ha ögonen öppnan är man shoppar utomlands och det har du inte eftersom du varesig sökt eller sett den klistrade tråden i ämnet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119649

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök