2464
Sök

Stötig fullsize jänkare.

26 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Tjenare, köpte mig en Chevva silverado z71 6.5 1994 i sommras, och har levt det ljuva rednecklived sen dess, dock så börjar jag känna hur förbannat jävla stötig biljäveln är när man kör på oplogat, dom små guppen och tvättbrädorna gör att det känns ut som att flyga en hårt lastad  helikopter i  turbulens, ist för en jänkare med mjuk förlåtande fjädring. Det bara smäller och har sig i princip.

Bytte dämpare runt om i förebyggande syfte, då dom gamla hade rostat sönder i princip, dock ingen förbättring.
Litet glapp i krängningshämmaren.

Vad göra?
Testa skruva torsstavarna?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
15 november 2013
PAUtsi skrev:
Tjenare, köpte mig en Chevva silverado z71 6.5 1994 i sommras, och har levt det ljuva rednecklived sen dess, dock så börjar jag känna hur förbannat jävla stötig biljäveln är när man kör på oplogat, dom små guppen och tvättbrädorna gör att det känns ut som att flyga en hårt lastad  helikopter i  turbulens, ist för en jänkare med mjuk förlåtande fjädring. Det bara smäller och har sig i princip.

Bytte dämpare runt om i förebyggande syfte, då dom gamla hade rostat sönder i princip, dock ingen förbättring.
Litet glapp i krängningshämmaren.

Vad göra?
Testa skruva torsstavarna?

I en Silverado kan du aldrig få samma komfort som en vanlig personbil av fullsizemodell. Lastbilar är alltid stötigare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

26 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Nåjo men inte ska det då kännas som om man glider med röven direkt på vägen för det smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 november 2013
Z71 är ju offroad-paketet, den är inte stötig pga det då ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

26 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Kan väl inte skilja så mycket.. Hade en l200 tidligare och den hade 100 gånger bättre dämpning än vad chevvan har nu hmm nånting är inte som det ska

866 Inlägg
16 november 2013
Hur ser bladfjädrarna ut ? står den mycket så rostar dom ihop och blir styva på grund att dom har svårt att röra sig sinns i mellan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170569/170569-9c51a18c5fdad59db1bcc6d4017cc782.jpgMin var styv som det var stålrör till stötdämpare  big_smile

26 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Nä har tagit lös och särat dom vid byte av u bultarna, tog bort ett par så för många är det då inte smile
Dock är problemet löst, sålde bort den smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
16 november 2013
PAUtsi skrev:
Nä har tagit lös och särat dom vid byte av u bultarna, tog bort ett par så för många är det då inte smile
Dock är problemet löst, sålde bort den smile

Haha!! Du ger upp för lätt!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök