4102
Sök

tar i skärmkanten efter sänkning

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Har sänkt bilen med h&r 30mm sänkningssats, nu till mitt problem.
Det tar i bak alltså i skärmkanten hur kan det bli så när folk har sänkt sina avensis med 40mm utan problem? Har jag kanske gjort nåt fel vid sänkningen ? plus att den ser lite lägre ut bak än fram sad .
mvh panchoz

I dont belive in shit until shit happens

279 Inlägg
28 april 2007
du har inte dåliga dämpare bak då? så det skunker ihop för mycket.

bränt gummi luktar kärlek

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
edis_87 skrev:
du har inte dåliga dämpare bak då? så det skunker ihop för mycket.

Tror inte det bilen är ju en sen 05 så borde den inte vara.

279 Inlägg
28 april 2007
du har inte för bredda däck då? då tar de ju i  när den fjädrar. det är ju bara att kolla om däcken ser ut att komma inanför sk'rmkanten.

bränt gummi luktar kärlek

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
edis_87 skrev:
du har inte för bredda däck då? då tar de ju i  när den fjädrar. det är ju bara att kolla om däcken ser ut att komma inanför sk'rmkanten.

har ju 225 40 18 , anske är lite för brett, men finns det nåt man kan göra. Det tar ju i så himla lite , det är tur att man ser ett svagt linje på däck kanten.

1 675 Inlägg
28 april 2007
Har samma problem bak på min 240. Men ska kapas bort kanten med vinkel slip. Går inte att göra det på din?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

26 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Har samma problem bak på min 240. Men ska kapas bort kanten med vinkel slip. Går inte att göra det på din?

Det är ju ett alternativ, tänkte först om man böjer upp kanten men tänkte på om lacken kan spricka kanske ? ar nån erfarenhet av att böja skärmkant?
Senast redigerat av Panchoz (28 april 2007)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
28 april 2007
Du kan lite försiktigt "rulla" skärmkanten. Har nyligen gjort det på min Golf med lyckat resultat.Åker nu med 18" på en Golf 3 och det tar inte i. Har iofs 215/35 x 18 däck. Men som sagt kolla vår sida och under Golfen finns en länk till DLI-teknik i Nyköping som lånar ut skärmkantsrullare. Det är skitlätt och tar bara ett par timmar.
Senast redigerat av eastmotorsport (28 april 2007)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

781 Inlägg
30 april 2007
Kolla ET!..Det är det som gör det,olika fälgar med olika ET sitter olika långt in/ut från navcentrum...

ET(offset)är stämplat på insidan av fälgen,kolla sedan rek.ET för er bil så ser ni om det passar..wink
Senast redigerat av marbling (30 april 2007)

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
30 april 2007
du kan ju valsa din skärmkant. för att inte färgen ska spricka så tar man en varmluftspistol..gjorde så på en polares bil. blev bra som fan

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

26 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Tack för alla svaren , men fick byta tillbax till orginal . kanske ska satsa på hårda sport dämpare bak  nästa månad och prova me de. men vi får c hur d blir sad.

26 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Har nån svar om det är helt onödigt och ens prova me sportdämpare? fram sänkte den typ 30mm som det skulle vara men bak blev det typ 40-50mm . Är sportdämpare hårda nog att den inte gungar så pass?
Senast redigerat av Panchoz (30 april 2007)

Sök