2968
Sök

Klädseltvätt på burkfungerar ej?

171 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Tjo

Köpte Turtile Shine Textiltvätt på sprayburk och tänkte fixa till de fläckiga sätena på min V70.

Sprayar på ett jämnt lager över sätet, låter torka i 1 minut, så går jag på med borsten och försöker gnugga.
Men resultatet är att hela sätet blir mörkt (som en enda stor fläck). Förmodligen eftersom det är väldigt ljust tyg och blir vått, men det känns ändå fel?

Gör precis som på instruktionerna, men det känns inte som det hjälper ett dugg när jag står där med borsten och gnuggar.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
ställ in en kupé värmare och om du har garage kör in den med värmaren o lite nerdragna framrutor o se när det torkat om du lyckades smile nästan så man kör en kemning fast med en våtdamsugare o riktiga medel

171 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Funkiee skrev:
ställ in en kupé värmare och om du har garage kör in den med värmaren o lite nerdragna framrutor o se när det torkat om du lyckades smile nästan så man kör en kemning fast med en våtdamsugare o riktiga medel

Ah ok jag får helt enkelt vänta på att det torkar. Garaget är tyvärr proppfullt med mc, cyklar, däck och massa annat skit smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
låt en värmare stå inne i alla fall så det blir värme och cirkulation genom o dra ner rutorna liiite fram smile

171 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Funkiee skrev:
låt en värmare stå inne i alla fall så det blir värme och cirkulation genom o dra ner rutorna liiite fram smile

Hmmm ok är det här ett måste eller? Annars har jag inte bråttom och låter den gärna lufttorka över natten?

Glömde säga att jag hittade en femtiolapp och en tia under sätet så nu blir det att gå och fira med en kebabtallrik smile

10 164 Inlägg
13 november 2013
Det medlet funkar bra men kan kräva flera omgångar beroende på hur skitigt det är.

Fick rent golvmattan som var riktigt sunkig med det medlet faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
Ja det är ett måste annars får du fuktringar istället hmm

171 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Ok tack för svaren. Låter den stå under natten, men om den fortfarande är skitig imorgon så får jag gå på med medlet igen, och så provar jag att köra med kupevärmaren lite efteråt.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
Ja gör det! smile om det inte funkar får en rekondfirma kema åt dig. Om du bor i norra sthlm kan jag fixa billigt smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
13 november 2013
Man får sällan ett bra resultat när man försöker med dom där burkarna. Att du kan lösa upp skiten och även förflytta den med borsten är en sak men att få UPP smutsen och få den från sätet är en annan sak. Tänk såhär, lös upp och sen få bort. Och för att få bort det så är det ju absolut smidigast att använda en våtdammsugare.. Lös upp med önskat medel och sen fuktar du på sätet och suger upp med dammsugaren. Ju mer vatten du låter passera genom tyget ju bättre resultat kommer du få. Lycka till!

171 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Funkiee skrev:
Ja gör det! smile om det inte funkar får en rekondfirma kema åt dig. Om du bor i norra sthlm kan jag fixa billigt smile

Fan schysst av dig men tyvärr bor jag i Götet wink

Det var fortfarande lite vått idag, nästan 2 dagar senare. Så jag tog kupevärmaren och körde som du sa i någon timme. Nu ser sätena jättebra ut, torra och rena smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 november 2013
Härligt!! big_smile

14 Inlägg
19 december 2013
Måste säga en sak i denna tråden. Hur kan man tro att något blir rent genom att bara spreja på tvätt medel? Brukar ni tvätta kläder med att bara hälla på tvätt medel sen låta torka. Ska det bli bra så måste man ha en maskin antingen hyr man eller så låter man proffsen göra det. Fattar inte heller att alla ska göra allt gör det man är bra på låt sedan någon som kan göra det andra. Dom som säger att det är för dyrt att lämna bort bör nog funderar på var man lägger pengarna. Här är väl ingen här inne som själv hade tagit hand om sitt benbrott.
Senast redigerat av FredrikSkane (19 december 2013)

5 198 Inlägg
19 december 2013
FredrikSkane skrev:
Måste säga en sak i denna tråden. Hur kan man tro att något blir rent genom att bara spreja på tvätt medel? Brukar ni tvätta kläder med att bara hälla på tvätt medel sen låta torka. Ska det bli bra så måste man ha en maskin antingen hyr man eller så låter man proffsen göra det. Fattar inte heller att alla ska göra allt gör det man är bra på låt sedan någon som kan göra det andra. Dom som säger att det är för dyrt att lämna bort bör nog funderar på var man lägger pengarna. Här är väl ingen här inne som själv hade tagit hand om sitt benbrott.

Fast det är ju inte riktigt samma sak,,, finns ju inte direkt "gör det själv satser" för benbrott direkt,, där har man inget annat val än att gå till "proffsen"..

14 Inlägg
19 december 2013
Dåligt exempel kanske. Men lägga massa pengar på bilen sen använda sånt det fattar inte jag. Lägger du alla kläder i tvättmedel sen låter dom torka och kalkar det för att tvätta?

36 Inlägg
24 december 2013
Jag använder detta ( http://shop.bollnasbilvard.se/concept-h … c-726.aspx ), dock med våtdammsugare, finns att hyra över dagen kostar typ 200 spänn om man inte har en själv...

Sjukt enkelt att använda och med bra resultat!

5 198 Inlägg
24 december 2013
FredrikSkane skrev:
Dåligt exempel kanske. Men lägga massa pengar på bilen sen använda sånt det fattar inte jag. Lägger du alla kläder i tvättmedel sen låter dom torka och kalkar det för att tvätta?

Står det i bruksanvisning för tvättmedel att man ska göra så ?  om inte annat så följer man väl anvisningar och hoppas på att det ska fungera... stora skillnaden mellan tvättmedel för kläder och klädseltvätt är antagligen HUR det används...

14 Inlägg
24 december 2013
Du är nog som ditt nick säger.  Det är en liknelse inget kan väl bli bra om medelst är kvar rent för stunden men skiten kommer tillbaka fortare. Om du nu inte visste det så är tvättmedel gjort för att samla upp smuts. Lite info för dig som hoppar på varje inlägg jag har

Sök