3152
Sök

Framhjulsdrift VS Bakhjulsdrift

Avstängd
10 388 Inlägg
26 december 2013
#341
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Är det inte lättare att bara säga; "Vi sorterar bort alla bilar som är slöare än Priusen så ser du snart att Priusen är absolut slöast"?

Och när vi ändå är igång kan vi ju då ta bort utrymmet och ställa det mot utseendet, då det trots allt var utseendet och inte utrymmet som var på tal.

Eller vänta...var det det?

Måste vara grymt smidigt att anpassa sina egna argument, och därigenom göra dessa giltiga, beroende på vilka motargument som presenteras.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#342
Evildan skrev:
jetta16v skrev:
Evildan skrev:
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Vad drömde du sen?

Jag har många gånger frågat mig själv vad en person med dylik återkommande tråkig attityd gör på just ett diskussionsforum?

Har du setat bak i en S60 när någon i med då mina 185cm ställt in framstolen?
Det är precis som i en V70 endast utrymme kvar för en person utan ben, jag får då inte plats med benen bakom mig själv i vare sig S60 eller V70 det får jag däremot i Priusen.

En V70 sitter man bättre i bak när det gäller benutrymmen än S60.
Längden på personen beskriver inte direkt hur han har sätet.
Beror ju snarare på hur långa ben man har och lite hur man vill sitta, jag är 187-188 och kan sitta bakom mig själv i S60 men inte jättebra plats för benen såklart men åter igen, varför ska jag sitta bak i min egen bil?

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#343
it_mutt skrev:
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:

Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Är det inte lättare att bara säga; "Vi sorterar bort alla bilar som är slöare än Priusen så ser du snart att Priusen är absolut slöast"?

Och när vi ändå är igång kan vi ju då ta bort utrymmet och ställa det mot utseendet, då det trots allt var utseendet och inte utrymmet som var på tal.

Eller vänta...var det det?

Måste vara grymt smidigt att anpassa sina egna argument, och därigenom göra dessa giltiga, beroende på vilka motargument som presenteras.

Håller med dig lite här men jag började inte ta upp storlek på baksätet osv...
Nä alla är inte piggare än Prius men en Prius är fan INTE snabb i accelrationen och det är fakta.
Tycker man det måste man ju bara kört trampebil innan.

Autotech

Evildan
26 december 2013
#344
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:

Ok...det kanske skiljer en sekund mot den slöaste bilen som rullat av Volvos produktionsband de senaste 30 åren typ.
Det är ändå verkligen ingen skållad råtta!

Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Det är Volvos till marknaden släppta versioner.

Nej, det finns ett motoralternativ som sålts till marknaden till Prius XW20 och det är 1.5l 77hk plus 68hk elmotor.

Precis det krävs en överladdad produktionsbil från Volvo för att köra ifrån den apslöa Priusen, visst sen kan du sitta och räkna bort typ var och varannan Volvobil men det var du som felaktigt påstådde att Volvo 740gl var det slöaste som lämnat Volvos produktionsband (inte vilken marknad eller vilka borträknade motorer/modeller som inte fick jämföras med) vilket då jag enkelt påvisade med en lättläst lista för den nyfikna.

Förmodar att du menar vanlig automatlåda, det är ingen ovanlig modell på kraftöverföring, den är ju tillverkad i miljontals exemplar.

Jo, jag anser att skall bilmodeller jämföras så bör det väl ändå vara med just jämförbara, en minibil LUPO 3l som brukar kastas fram är ju inte direkt jämförbar likväl som en Suburban inte heller är det på andra sidan snöret.

Det där sista bemödar jag mig inte ens att svara på då det inte var det som diskuterades samt att det är ytterst subjektivt och inte mätbart.
Det är förmodligen endast ytterligare ett försök till att provocera istället för att tillföra något till diskussionen.

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 december 2013
#345
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Prius. Undrar hur långt off topic man kan komma i en tråd...

Jag skulle välja en framhjuldriven familjebil 7 dagar i veckan, men är jag ute efter knuffen från stillastående så är det ju bakhjulsdrivet som gäller. Alternativt en riktigt bra diffbroms som klarar av att få ner kraften. Det är nog en av hemligheterna till varför Rover 620ti är så snabb i starten, torsen-diffen är grym och man kan ge riktigt bra utan hjulspinn och man kan få till riktigt bra slangbella-starter faktiskt. Tyvärr är ju emellertid difflagrena i just Hondaväxellådan så klena att de inte håller för den typen av behandling.

Sammanfattning från mig:
Framhjulsdrift i alla lägen utom till leksaker. Där blir det bakhjulsdrift om jag kunde välja.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Avstängd
10 388 Inlägg
26 december 2013
#346
Busgrabb skrev:
it_mutt skrev:
Busgrabb skrev:

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Är det inte lättare att bara säga; "Vi sorterar bort alla bilar som är slöare än Priusen så ser du snart att Priusen är absolut slöast"?

Och när vi ändå är igång kan vi ju då ta bort utrymmet och ställa det mot utseendet, då det trots allt var utseendet och inte utrymmet som var på tal.

Eller vänta...var det det?

Måste vara grymt smidigt att anpassa sina egna argument, och därigenom göra dessa giltiga, beroende på vilka motargument som presenteras.

Håller med dig lite här men jag började inte ta upp storlek på baksätet osv...
Nä alla är inte piggare än Prius men en Prius är fan INTE snabb i accelrationen och det är fakta.
Tycker man det måste man ju bara kört trampebil innan.

Jag menar inte att framställa Priusen som ett fartmonster eller "en bil man plockar allt vid rödljusen med", absolut inte. Men det finns ju uppenbarligen kärror som är slöare.

Har bara en erfarenhet av Prius och det var en väldigt "glad" midsommarafton, i framsätet, 2km. Så nej, jag har inget att tillägga om bilen i sig.

Och gällande utrymme vs utseende; ptja, i mitt tycke beror det väl på vad bilen ska vara till. Har man familj eller ofta folk i baksätet, och man "måste" välja, så vinner nog utrymmet för de flesta. Och givetvis vice versa.

Gällande topic;

Jag trivs med fwd. Iaf om det ska köras året runt. Skulle inte drömma om att ta ut någon av jänkarna på vintervägarna (om vi då givetvis bortser från salt osv). Men det har ju då snarare att göra med; "mycket" effekt, lätta äschlen och drivning bak. Det -kan- bli överraskande obehagligt även på sommaren.

MEN, så har jag väl inte heller så tokmycket erfarenhet av "modernare" bilar som driver bak.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 december 2013
#347
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Manuella Volvobilar:
Volvo 240 Diesel -84, 17.5s
Volvo 240 -85 B23a 110hk, 12.5s
Volvo 440 -89 1.7 79hk, 12.5s
Volvo 850 -94 2.0 126hk 11.9s

Fortsätter med enbart automatväxlad Volvobil, känns ju lite krystat att jämföra en manuellt växlad bil meden automatväxlad.
Volvo 850 -94 2.0 126hk 12.5s
Volvo 850 -97 2.5 144hk 10.8s
Volvo 850 -96 2.5 GLT 170hk 10.2s, vi måste alltså upp till en 850 GL för att åka ifrån den apslöa Priusen.

Vi fortsätter med S60 aut.
Volvo S60 -08 140hk, 11.1s
Volvo S60 -08 CNG (miljöbil från Volvo PV) 140hk, 11.6s
Volvo S60 -08 170hk, 9.6s
menmen en sekund är ju enligt dig ungefär detsamma så vi letar vidare efter en större differans.
Volvo S60 -08 2.0t 180hk, 9.5s, fortfarande 1s differans.
Volvo S60 -08 2.5t 210hk 320Nm 7.4s, det är alltså vad som krävs från Volvo PV för att köra ifrån en Prius i ett dragrace.
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Det är Volvos till marknaden släppta versioner.

Nej, det finns ett motoralternativ som sålts till marknaden till Prius XW20 och det är 1.5l 77hk plus 68hk elmotor.

Precis det krävs en överladdad produktionsbil från Volvo för att köra ifrån den apslöa Priusen, visst sen kan du sitta och räkna bort typ var och varannan Volvobil men det var du som felaktigt påstådde att Volvo 740gl var det slöaste som lämnat Volvos produktionsband (inte vilken marknad eller vilka borträknade motorer/modeller som inte fick jämföras med) vilket då jag enkelt påvisade med en lättläst lista för den nyfikna.

Förmodar att du menar vanlig automatlåda, det är ingen ovanlig modell på kraftöverföring, den är ju tillverkad i miljontals exemplar.

Jo, jag anser att skall bilmodeller jämföras så bör det väl ändå vara med just jämförbara, en minibil LUPO 3l som brukar kastas fram är ju inte direkt jämförbar likväl som en Suburban inte heller är det på andra sidan snöret.

Det där sista bemödar jag mig inte ens att svara på då det inte var det som diskuterades samt att det är ytterst subjektivt och inte mätbart.
Det är förmodligen endast ytterligare ett försök till att provocera istället för att tillföra något till diskussionen.

Ja så bra, stor, snygg och snabb som den är så är det konstigt att det inte bara säljs Prius till familjerna.
Jag menar den är inte ens med på 10 i topp av nysålda bilar.
Folk väljer visst V70 och Passat istället konstigt nog.....

Edit: Nä det krävs inte bara överladdade Volvobilar för att köra ifrån den, finns 3.0 S80 och V70, 960 osv...
Men du kanske menade som är i produktion idag?
Senast redigerat av Busgrabb (26 december 2013)

Autotech

1 534 Inlägg
26 december 2013
#348
Evildan skrev:
jetta16v skrev:
Evildan skrev:
Däremot så har S60 så jkl trång baksäte och värdelöst bagageutrymme med det brevinkastet till lastningshål att den på de viset inte är i mitt tycke riktigt jämförbar med den betydligt rymligare Priusen en S80 däremot bjuder på liknande benutrymen men är dock ngt bredare och har snarlika siffror gällande accelaration typ.

Vad drömde du sen?

Jag har många gånger frågat mig själv vad en person med dylik återkommande tråkig attityd gör på just ett diskussionsforum?

Har du setat bak i en S60 när någon i med då mina 185cm ställt in framstolen?
Det är precis som i en V70 endast utrymme kvar för en person utan ben, jag får då inte plats med benen bakom mig själv i vare sig S60 eller V70 det får jag däremot i Priusen.

I såna här lägen får man faktiskt erkänna sig besegrad.

Jag menar här är jag och försöker motstå Priusen, när den i själva verket är en riktigt stor bil, jämförbar med Audi A8/BMW 7-serie och MB S-klass.

Den är dessutom snabbare, snyggare och drar mindre bränsle än alla.

Det blir en Prius nästa gång helt klart, tack Evildan för att du äntligen lyckades övertyga mig.

Oooh en sak till, då den här tråden handlar om fwd vs rwd, så kommer jag då även hålla mig till enbart fwd framöver.

Man är glad att det finns folk som har förmågan att öppna ens ögon.

Evildan
26 december 2013
#349
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:

Ok...vi sorterar lite.
Ta bort importbilarna för det finns säkert nån slöare version av Prius med.
Ta bort Dieselbilarna innan 2002 för det är ingen Volvomaskin, visst sitter i en Volvo men ändå.
Gasbilarna räknade jag redan bort för dom går att köra på bensin vilket ger bättre prestanda.
Volvo 440 = Renualtmotor så den ska med bort smile


Lägg till S40/V40 Turbo då dom båda kör ifrån badkaret.

Det är väl ingen valig automatlåda i badkaret?

Sen utrymmen, a visst men bilen blir ju bevislingen rätt ful med när man bygger som ett badkar.
För en S60 har ju lite potential mot en Prius på utseende biten.

Det är Volvos till marknaden släppta versioner.

Nej, det finns ett motoralternativ som sålts till marknaden till Prius XW20 och det är 1.5l 77hk plus 68hk elmotor.

Precis det krävs en överladdad produktionsbil från Volvo för att köra ifrån den apslöa Priusen, visst sen kan du sitta och räkna bort typ var och varannan Volvobil men det var du som felaktigt påstådde att Volvo 740gl var det slöaste som lämnat Volvos produktionsband (inte vilken marknad eller vilka borträknade motorer/modeller som inte fick jämföras med) vilket då jag enkelt påvisade med en lättläst lista för den nyfikna.

Förmodar att du menar vanlig automatlåda, det är ingen ovanlig modell på kraftöverföring, den är ju tillverkad i miljontals exemplar.

Jo, jag anser att skall bilmodeller jämföras så bör det väl ändå vara med just jämförbara, en minibil LUPO 3l som brukar kastas fram är ju inte direkt jämförbar likväl som en Suburban inte heller är det på andra sidan snöret.

Det där sista bemödar jag mig inte ens att svara på då det inte var det som diskuterades samt att det är ytterst subjektivt och inte mätbart.
Det är förmodligen endast ytterligare ett försök till att provocera istället för att tillföra något till diskussionen.

Ja så bra, stor, snygg och snabb som den är så är det konstigt att det inte bara säljs Prius till familjerna.
Jag menar den är inte ens med på 10 i topp av nysålda bilar.
Folk väljer visst V70 och Passat istället konstigt nog.....

Edit: Nä det krävs inte bara överladdade Volvobilar för att köra ifrån den, finns 3.0 S80 och V70, 960 osv...
Men du kanske menade som är i produktion idag?

Kan det vara så att olika modeller passar olika personer vid olika tillfällen i livet, Priusen faller nog bort för många pga att den inte får släpa något efter sig eller just för att det efter 15år fortfarande känns nymodigt och osäkert med tre motorer samt två olika batterier i bilen, huvvaligen sådana nymodigheter kan vi ju inte köpa, vad ska grannarna tro hemma i jantelagens villaområde där svenssonkombisarna tronar på rad i likställighetens tecken?

Givetvis finns det fler sugmotorvolvo som är snabbare likväl som det finns långsammare, det tror jag vi kan enas om iaf smile

7 392 Inlägg
26 december 2013
#350
HATAR fwd,, igår körde jag vattenhalka, is med vatten på,, kan inte bli halare, med en ficus 2010 meo anti allt å den for som den ville med fronten,, rattade mer än Tommi Mäkkinän tror jag,,  fan  tacka vet jag rwd då man bara åker med å känner var den vill,,


Evildan
26 december 2013
#351
jetta16v skrev:
Evildan skrev:
jetta16v skrev:

Vad drömde du sen?

Jag har många gånger frågat mig själv vad en person med dylik återkommande tråkig attityd gör på just ett diskussionsforum?

Har du setat bak i en S60 när någon i med då mina 185cm ställt in framstolen?
Det är precis som i en V70 endast utrymme kvar för en person utan ben, jag får då inte plats med benen bakom mig själv i vare sig S60 eller V70 det får jag däremot i Priusen.

I såna här lägen får man faktiskt erkänna sig besegrad.

Jag menar här är jag och försöker motstå Priusen, när den i själva verket är en riktigt stor bil, jämförbar med Audi A8/BMW 7-serie och MB S-klass.

Den är dessutom snabbare, snyggare och drar mindre bränsle än alla.

Det blir en Prius nästa gång helt klart, tack Evildan för att du äntligen lyckades övertyga mig.

Oooh en sak till, då den här tråden handlar om fwd vs rwd, så kommer jag då även hålla mig till enbart fwd framöver.

Man är glad att det finns folk som har förmågan att öppna ens ögon.

När konkreta argument tar slut....
Då försöker man göra sig lustig på opponentens bekostnad och gå till ytterligheter.
(ps glöm inte att även en Sharan är rymligare.)

Evildan
26 december 2013
#352
granadadr skrev:
HATAR fwd,, igår körde jag vattenhalka, is med vatten på,, kan inte bli halare, med en ficus 2010 meo anti allt å den for som den ville med fronten,, rattade mer än Tommi Mäkkinän tror jag,,  fan  tacka vet jag rwd då man bara åker med å känner var den vill,,

Men, det gick bra?
Inget plåt/läkarjobb?

7 392 Inlägg
26 december 2013
#353
Evildan skrev:
granadadr skrev:
HATAR fwd,, igår körde jag vattenhalka, is med vatten på,, kan inte bli halare, med en ficus 2010 meo anti allt å den for som den ville med fronten,, rattade mer än Tommi Mäkkinän tror jag,,  fan  tacka vet jag rwd då man bara åker med å känner var den vill,,

Men, det gick bra?
Inget plåt/läkarjobb?

nää faaan heller nog kan jag köra,, men gillar inte när framhjulen gör som de vill wink
har kört mkt fwd,, men gillar dem ej smile


Evildan
26 december 2013
#354
granadadr skrev:
Evildan skrev:
granadadr skrev:
HATAR fwd,, igår körde jag vattenhalka, is med vatten på,, kan inte bli halare, med en ficus 2010 meo anti allt å den for som den ville med fronten,, rattade mer än Tommi Mäkkinän tror jag,,  fan  tacka vet jag rwd då man bara åker med å känner var den vill,,

Men, det gick bra?
Inget plåt/läkarjobb?

nää faaan heller nog kan jag köra,, men gillar inte när framhjulen gör som de vill wink
har kört mkt fwd,, men gillar dem ej smile

Kan gå illa trots körskicklighet wink

Men, bra att du inte blev justerad.

För att gjuta lite lugn i tråden, bägge drivsystemen har sina fördelar i olika situationer skulle jag vilja påstå, exempelvis försök dra en fullastad hästkärra på en uppblött gräsmatta med en FWD såsom en Passat eller komma upp för en isig backe med en RWD typ Volvo 700.
Dom hanterar olika situationer olika bra.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
26 december 2013
#355
Evildan skrev:
granadadr skrev:
Evildan skrev:

Men, det gick bra?
Inget plåt/läkarjobb?

nää faaan heller nog kan jag köra,, men gillar inte när framhjulen gör som de vill wink
har kört mkt fwd,, men gillar dem ej smile

Kan gå illa trots körskicklighet wink

Men, bra att du inte blev justerad.

För att gjuta lite lugn i tråden, bägge drivsystemen har sina fördelar i olika situationer skulle jag vilja påstå, exempelvis försök dra en fullastad hästkärra på en uppblött gräsmatta med en FWD såsom en Passat eller komma upp för en isig backe med en RWD typ Volvo 700.
Dom hanterar olika situationer olika bra
.

Det har du rätt i men gillar generellt RWD bättre.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 392 Inlägg
26 december 2013
#356
Evildan skrev:
granadadr skrev:
Evildan skrev:

Men, det gick bra?
Inget plåt/läkarjobb?

nää faaan heller nog kan jag köra,, men gillar inte när framhjulen gör som de vill wink
har kört mkt fwd,, men gillar dem ej smile

Kan gå illa trots körskicklighet wink

Men, bra att du inte blev justerad.

För att gjuta lite lugn i tråden, bägge drivsystemen har sina fördelar i olika situationer skulle jag vilja påstå, exempelvis försök dra en fullastad hästkärra på en uppblött gräsmatta med en FWD såsom en Passat eller komma upp för en isig backe med en RWD typ Volvo 700.
Dom hanterar olika situationer olika bra.

oja då kan jag dra en parallell wink
drog min biltrailer förra vintern glashalt, med en A6 fwd gick sisådär

förra veckan drog jag samma trailer, med min scorpio,, fyy fan så hemskt
ingen hitt att dra med rwd i ishalka
klart 2000kg bak å rwd sad
plus hade oturen att behöva stanna vid stopp i UPPFÖRSBACKE,, skitkul sad



Sök