2939
Sök

Kanske ännu en lmm tråd.

55 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Bilen är en audi a4 1.8T från 1996.

Då jag kör på låga varv (normal körning) fungerar bilen felfritt, men när jag accelerar fullt på växlarna så händer det ibland att bilen plötsligt slutar accelerera, den varken tappar fart eller ökar. Det tillståndet befinner sig bilen i under ca 1-4sek, när det släpper så börjar bilen accelerera som den ska igen.

Jävligt jobbigt då jag ligger mitt i pågående omkörning och hamnar jämnsides med framförvarande bil och min inte vill acca mera utan jag får ligga där i vänster körfält bredvid honom och låtsas som att jag ligger kvar för att det är skoj wink

Iaf, varför jag tror det beror på min LMM är att då bilen chippades för några dagar sedan så kollades den med en VAG COM, då fanns det felmeddelande på gasspjäll och lmm, dom raderades och gasspjället återställdes, bilen startades om och felkoderna kom ej tillbaka och jag fick som råd att köra några dagar och se ifall felet återupprepas, det har det gjort men har ej tillgång till en VAG COM så kan inte kolla felkoderna denna gång.

Vad tror ni att det är?

Vad kostar en lmm till min bil och årsmodell? Vad är det för lmm jag har? tar dom inbytes?
Senast redigerat av Iggson (4 maj 2007)

55 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
Hoppla!

Ingen som vet eller vart det för mkt att läsa för den vardaglige gorg användaren? big_smile

study
772 Inlägg
5 maj 2007
det skulle kunna vara tändstiftet också. för den verkar ju ladda som den ska ett tag sedan ligga kvar och seda ladda igen. en rengöring utav lmm skaddar aldrig. ifal ldet hade varit lmm så hade den gått segt rakt igneom registeret. så gicks pappas i alla fall.

åk till chipfirman och be dem kolla
Senast redigerat av moose46019 (5 maj 2007)

55 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
moose46019 skrev:
det skulle kunna vara tändstiftet också. för den verkar ju ladda som den ska ett tag sedan ligga kvar och seda ladda igen. en rengöring utav lmm skaddar aldrig. ifal ldet hade varit lmm så hade den gått segt rakt igneom registeret. så gicks pappas i alla fall.

åk till chipfirman och be dem kolla

nya tändstift och rengöring utav lmm låter väldigt mkt bättre än att köpa en lmm, värt ett försök iaf.

men hur rengör man en lmm?

tändstiften är inte alltför gamla, 1år skulle jag tro men kanske kan vara dåliga iaf? nå särskilda tändstift man bör köpa?
Senast redigerat av Iggson (5 maj 2007)

Sök