3504
Sök

740, Tror min LMM är trasig men är inte 100%, behöver lite hjälp angående detta.

86 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
Hej,
Nu är det så att min 740 inte mår allt för bra....
Min motorlampa tändes för en ca 2 veckor sedan nu. Tog och gjorde ett sånt dära själv feltest. Fick då fram koden 2-2-1 (uttag 2) Alltså motorn går magert. Och bilen drar otroligt mycket bränsle nu.
Tomgången är inte den bästa heller, den svajar mellan ca 500-1000rpm när man trycker ner kopplingen eller bara står stilla.
Så misstänkte att min LMM är boven till detta. MEN är inte den mest kunniga innom detta.
Tog nyss (5min sedan) och hade igång bilen, Provade då att dra ut kontakten till min LMM. Och bilen dog inte. Den fortsatte att gå.
Så innebär detta att det är min LMM som nu måste bytas?
Jag antar att det är så men ville inte göra något förhastat då dom kostar en slant tongue

1 677 Inlägg
20 januari 2014
Lättare att testa LMM genom att koppla bort den och sen försöka starta...
Kan även vara tempgivaren till boxen, hade själv problem med den på min gamla 740.

Om du har möjlighet så låna en LMM från en kompis och pröva, se bara till så att det är samma slutnummer..

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
20 januari 2014
pint skrev:
Hej,
Tog nyss (5min sedan) och hade igång bilen, Provade då att dra ut kontakten till min LMM. Och bilen dog inte. Den fortsatte att gå.
Så innebär detta att det är min LMM som nu måste bytas?

Ja.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
21 januari 2014
oftast men inte alltid påverkas gången av lmm det kan oxå vara något annat den bortser från.. när den går ner safe modet.

varit med om lambdasonder som fuckar hela bilen så testa även utan den..

Kör fort så hinner inget hända...

86 Inlägg
21 januari 2014
Trådstartare
Har varit och pillat lite på bilen. Verkar som att den mår bättre nu. Efter att jag har haft dragit ut och in LMM åde. Och nollat bilen, så märkte jag att jag har en mycket stabilare tomgång nu. Den låg bara och svaja mellan en ca 900-1000rpm.
Så får ta ut bilen och prov köra den till helgen och se om den mår bättre, och även om motorlampan tänds igen.

Och Lambdasonden har jag även bytt för ca 1-2 månader sedan så den är ganska ny tongue

110 Inlägg
21 januari 2014
Ska bilen dö när man koppla ur LMM? min tomgång blir bara förjävla kass, men är igång.

har också 221 felkod, ny katt ny, lambdasond. går ryckigt så ibland. händer inget när man stampar ner gasen. gissar på igensatt bränslefilter?
Senast redigerat av Hampe-B (21 januari 2014)

86 Inlägg
21 januari 2014
Trådstartare
Hampe-B skrev:
Ska bilen dö när man koppla ur LMM? min tomgång blir bara förjävla kass, men är igång.

Som jag har fattat så ska bilen dö när du rycker kabeln ur LMM'n. Men någon får gärna rätta mig om jag har fel tongue

Sök