4373
Sök

Långsamma pumpar på tankstationer

1 705 Inlägg
26 februari 2014
#21
Jag bytte företagskortet från Shell till Preem för ett tag sedan, och reagerade direkt på att det gick mycket fortare att tanka. Vet inte om det gäller alla mackar, men generellt verkar Preem ha betydligt snabbare pumpar än Shell, något jag aldrig ens reflekterat över innan eftersom jag alltid tankat på Shell.


309 Inlägg
26 februari 2014
#22
felthragar skrev:
Hej

Någon mer som varit med om långsamma pumpar när ni tankar? Har aldrig varit med om det tidigare men idag när jag tankade på JET gick det riktigt långsamt. Efter tre minuter tog mitt tålamod slut, då hade den tankat 15 liter.

Någon som vet vad detta beror på? Gammal pump? Lite bränsle kvar i cisternen?

Har fått berättat att dom blir sega när "filtrena behövs bytas/rengöras", minns inte riktigt vad han sa. Men det handlade om filter i alla fall.
Senast redigerat av maaw (26 februari 2014)

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 februari 2014
#23
Hybridsmurfen skrev:
Slash skrev:
Det du stött på är troligtvis att bensinen börjar ta slut i mackens bensintank, detta börjar bli vanligare och vanligare.

Prova att fylla bilen på Tappen i Stansvik på Tjörn... Pumparna låter som tröskverk och det tar en evighet att fylla bilfan. Bensinen/dieseln kommer i cykler. Trots att det är billigt tankar jag inte längre där. Orkar inte vänta...

Låter som Preems obemannade mack här i Västerås, det är lite si och så med hur mycket bensin man lyckas få mad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

huh?
10 427 Inlägg
26 februari 2014
#24
Ptja, kanske är pumparna som börjar bli slitna på vissa ställen. Antar att det inte är något man reparerar förrän det är försent. Förmodligen helt enligt bensinmacks-standard, där man tex köper nya tryckluftklockor efter att samtliga har blivit stulna osv tongue (jag är inte alls bitter).


R1 driver!
5 128 Inlägg
26 februari 2014
#25
Tanka CNG är oftast ännu segare upplever jag. Du får avsätta 10-15min enbart för att få i gasen i tankarna...


Rumpmas
3 860 Inlägg
26 februari 2014
#26
steifan skrev:
Ptja, kanske är pumparna som börjar bli slitna på vissa ställen. Antar att det inte är något man reparerar förrän det är försent. Förmodligen helt enligt bensinmacks-standard, där man tex köper nya tryckluftklockor efter att samtliga har blivit stulna osv tongue (jag är inte alls bitter).

Sist fick jag åka till Avesta och tanka luft. Statoil här uppe som hade sist det behövdes hade bytt till någon dyr mackapär där man skulle ställa in vilket däcktryck man ville ha, så ska den slå ifrån själv. Det funkar ju sisådär... Det den tyckte var 2,2 bar var i själva verket 1,6. Numera har vi riktiga doningar på jobbet för sånt.


Rumpmas
3 860 Inlägg
26 februari 2014
#27
Slash skrev:
Det du stött på är troligtvis att bensinen börjar ta slut i mackens bensintank, detta börjar bli vanligare och vanligare.

Varför blir det så? Inte fyller man mindre skvättar åt gången, det går ju tvärt emot rådande ekonomiska tänk då det blir fler vändor med tankbilen. Fler som överger de dyra bemannade mackarna och tankar på obemannade?



Sök