3383
Sök

Spänna upp slungdiff hur långt låser den?

331 Inlägg
14 april 2014
Trådstartare
#1
Hej

håller på med bakaxelbyte på volvon. fick tag på en axel me slungdiff nu som en bonus. tanken var först o sätta i en torsen o sen bara köra. men kan man spänna upp slungen soppas att fen beter sig likt en torsen?

hur mycket effekt tål den? ligger närmare 400 hästar i motorn nu.

eller e de onödigt o börja pilla o fona me den och istället köpa en riktig från början?

tipsa!!

MvhDavid


Forummoderator
26 385 Inlägg
14 april 2014
#2
Jag sökte på ämnet..och jag fann en hel del trådar om det..
Senast redigerat av Mack (14 april 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 948 Inlägg
15 april 2014
#3
slungdiff är bara skräp för det du ska ha den till... skulle du däremot köra mycket med hästkärra och ut å snurra på blöta gräsmattor... där har du typ vad volvos slungdiff duger till...

Vet ju inte riktigt vad du ska ha din bil till, lamelldiff är ju att föredra men torsen gör ju sitt jobb med att låsa upp allafall - dock inte på ett lika graciöst sätt big_smile

Effekten är istort sett helt oväsentlig när det handlar om vad saker tål, vridmoment är det som dödar.

110 Inlägg
15 april 2014
#4
Köp aussielocker, det är ungefär som lamelldiff men mer effektivt

1 948 Inlägg
15 april 2014
#5
BasJocke skrev:
Köp aussielocker, det är ungefär som lamelldiff men mer effektivt

snarare mer som torsen big_smile

Onödigt å köpa dessutom, då kan du lika gärna åka med svetsad diff.

110 Inlägg
15 april 2014
#6
baltis skrev:
BasJocke skrev:
Köp aussielocker, det är ungefär som lamelldiff men mer effektivt

snarare mer som torsen big_smile

Onödigt å köpa dessutom, då kan du lika gärna åka med svetsad diff.

Ja men det sliter inte lika mycket på däcken, axlar eller bussningar.


Sök